torsdag 22 januari 2009

Handbolls VM ....och annan sport..svett o etikett

...och ja, jag är en sportfåne, en sån som alltid har första parkett framför TVn, när det gäller sport. Blir liksom billigare att sporta på det viset, man slipper köpa en massa dyr utrustning, och man behöver inte duscha efter varje pass, om det nu inte varit en riktigt spännande match/tävling så man studsat upp och ner i soffan i sin iver. I kväll skall jag bita resten av naglarna förmodligen när Sverige möter Kroatien i gruppfinal, i Kroatien. 12 tusen på läktaren, som låter hela tiden ...blir nog en riktig rysare gissar jag.




Såg lite på Idrottsgalan häromdan, och blev faktiskt VARM i hjärtat när KALLA fick Jerringpriset. En krönikör i våra lokalblaska ifrågasatte om det var så mycket att "kalla"
prestation att köra fortast uppför en slalombacke..men hallå.. "tour de ski" hade många
deltävlingar, och att ligga två totalt inför sista etappen, och på ett så maffigt sätt springa
förbi Kuitunen, det imponerade i alla fall på mig.


..helgerna är fyllda av vintersport, från lördag morgon till söndag eftermiddag...jag vill helst
se skidskyttet, snacka om prestation här, åka skidor som en dåre, få ner pulsen och träffa den där lilla tavlan, om man inte skall behöva åka ett "skämsvarv" för varje miss .... Blir lite sné när
jag hörde en sportkommentator säga att skidskytte, det är för dom som inte räckte till i vanligt skidåkning.. ehum...visserligen har några kommit från "vanlig" skidåkning, men många har fått inse att dom inte behörskar sporten, Magdalenas man tex. och förra året försökte väl en annan manligt svensk (kommer inte ihåg namnet) ...men har inte sett till honom i år, så, skit(d)snack säger jag, att det funkar på det viset.






...lite snabbt om sommarsport mitt i alltihopa...såg häromdan att Marta drar till USA, och att hon förmodligen hade lagt ett villkor att "vännen" från samma lag också skulle få komma över. Bajsnödiga Ekwall gick i taket, det var ju skandal och "hej o hå" ...nu är damfotboll på isen riktigt..men då fick har svar på tal om många andra "överrenskommelser" även på herrfotbollssidan, sen har jag inte sett så mycket mer diskussioner om det. Jag tålde inte Ekwall
innan, men nu sjönk HAN verkligen UNDER isen ... urkkk.




















Inga kommentarer: