måndag 9 mars 2009

Sporter jag inte förstår del. 1 ...


Jag är allmänt väldigt idrottsintresserad, även om dom flesta aktiviteterna endast beskådas från soffan numera :-) Jag kan fastna framför nästan vad som helst ibland som jag inte alls hade tänkt. Tex. så kan en curlingmatch som tar timmar få mig att sitta och glo av dras med av spänningen och imponeras över hur dom kan pricka rätt (har provat curling en gång, och det var inte lätt..)
Skidåkning i alla former gillar jag, men nu till sporten jag inte förstår, SKIDORIENTERING !!
Vad jag förstår så körs det upp ett antal olika skoterspår som sedan läggs upp på en karta, så det hela fungerar som "vanlig" orientering, fast med skidor..., har liksom aldrig fattat grejen med detta, men det kanske finns nån tjusning med det också...
Vänta bara om några år, så har vi väl skidfotboll också.... ett elva som klapprar fram på en plan med skidor på, gissar att bredsida blir säkraste passningen då... eller vanligaste gula kortet går till *öppning av motståndares binding*...och rött kort för *stav i r-n*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som t.o.m. tycker att skidskytte är en konstlad kombination!

Gunilla sa...

Katten, det kanske ligger nått i vad du säger :-)..men skidskytte tycker jag ändå är mer på riktigt, att klara av att åka så fort som möjligt för att sen på 50 m träffa en 9 cm cirkel resp. 5 cm cirkel med den pulsen, det är imponerande :-D

Men orientera på fejkade leder..jaja, det är frivilligt :-)