torsdag 12 mars 2009

Vad ska vi äääta ???







+


...möts man av när man kliver innanför dörren när man kommer hem. Jag önskar såå att jag var en ordentlig husmor som gör veckomatsedel och veckohandlar, så man åtminstonde bara hade att titta på listan och sätta igång.

Vi får see... säger jag, och går till kyl/frys och kollar om jag har något gott och snabbt att tillaga. Ibland har jag tur, men ofta får det bli en sväng till affären (om jag nu inte var förutseende och gjorde det direkt när jag åkte från jobbet, händer ibland..)

Jag måste skärpa mig med detta, det är både stressande och oekonomiskt, jag vet...

Igår åt vi på MC D.. eftersom vi var till storstan i ett ärende så blev det enklast så. Detta medför sig i sin tur att jag inte har någon matlåda att ta med till jobbet. Jag undviker helst att gå på lunchrestaurangen utan att ha kollat vad som serverats. Jag tycker INTE det är värt 70 :- för korv och makaroner precis..och jag brukar ha otur om jag oplanerat går dit och äter. Jag jobbar ute i obygden också, så det enda alternativet att köpa sig lunch är förutom den, korvmoj och pizzeria, typisk bruksort alltså...

Så, i morse kastade jag i en burk tonfisk, lite sallad, tomat, gurka och lök i väskan, och skar ihop mig en tonfisksallad alldeles nyss i matsalen och det blev mums mums ...

När jag ändå tänker mat nu då, så har jag koll på att jag har falukorv hemma, så till kvällen blir det ugnsgratinerad falukorv och hemlagad mos, hä ä gött hä mä :-)














2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det jobbigt med matlagningen? Jag tycker att det är jättetrevligt när barnen är här - men bara för matlagningen så ser jag nästan fram mot att de är hos sin pappa så att jag slipper.

Borde veckoplanera som sagt...

Gunilla sa...

Katten..ja nästan så man skäms, men så tänker jag också om den veckan :-)