torsdag 26 mars 2009

Vad tycker ni om Facebook ??


Är ni med på Facebook? Jag gick med för ca ett år sedan, och tycker faktiskt det är en rätt kul sida. Visst finns det mycket onödigt och konstig där också, men det behöver man inte använda så det gör mig inte så mycket.

Det som är det fina med grejen att man fått kontakt med gamla klasskamrater och även släktingar som man av olika orsaker tappat kontakten med.

Självklart borde man väl kunna hålla kontakten med dom ändå, men det är ändå ett lättsamt sätt att återknyta bekantskapen, och hålla koll på vad som händer i ens bekantskapskrets.

Jag har förstått att man är för eller emot Facebook, vad tycker ni ?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nix. Tror förresten att jag registrerade mig för några år sedan, men har inte varit aktiv sedan dess. Inte gjort ett jota. Så då kanske man är avregistrerad?

Känner inget behov. Men jag kanske inte har fattat grejen alls.

Gunilla sa...

Sara, jag tror att man måste "arbeta lite aktivt" för att hitta sina kontakter, det är ju ingen vits att finnas där om du inte har addat "vänner", och har kontakt med dom. Det är ju lite sökande först för att hitta sina vänner, och genom dom hittar man sen vidare, och blir hittad. Liksom med släkten, hittar man en så hittar man resten :-)
Men, man kan verkligen leva utan det också :-) Eftersom jag har flyttat och har dom flesta vänner o släktingar på lite "håll" så tycker jag det är skoj att hittat tillbaka till dom på FB.För att åter träffas i verkliga livet också.

Anonym sa...

Jag har slutat med facebook. Mail och blogg passar mig bättre. Blev bara störd när gamla klasskompisar jag aldrig gillade ville bli vänner...

Gunilla sa...

Ylva, låter iof inte så trevlig, har dock inte själv råkat ut för det, utan är bara glad för dom vänner och släktingar som jag hittat, som man haft dålig kontakt med... :-D

Anonym sa...

jag är för... ;)

Gunilla sa...

Anonym, där är man inte anonym :-D

Annapanna sa...

Jag gillar fejsan. Det dyker hela tiden upp gamla bekanta som man inte hört av på länge. Kul sätt att hålla sig lite up to date.

Gunilla sa...

Anna, absolut, håller med !