onsdag 29 april 2009

Jag tar risken . .

. . . att nån kommer att säga "vavadejasa.." men är det inte liite överdrivet dom media härjar med denna svininfluensan ?
I metro idag: " om det blir en pandemi och den kommer till Sverige så kan uppemot 40 % smittas, dvs ca 3,7 miljoner svenskar ..." säger smittskyddsexpert Bacil Schrek, eller var det Annika Linde hon hette, nåja.




Världskartor med bekräftade och misstänka fall visar skräckinjagande hur det breder ut sig i världen ...

När fågelinfluensan var som mest i ropet, så vågade folk knappt flytta på döda fåglar, men det är och var inget ovanligt att fåglar kolar vippen, inte ens när det är virusvarning :-D

Men, vi får väl hoppas att dom får bukt och kan rädda dom som blivit smittade i alla fall, aldrig roligt med sjukdomar, av vilket slag dom än må vara.




http://www.metro.se/2009/04/29/80382/var-tredje-svensk-kan-fa-svinviruset/

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror de får bukt på den här spridningen också. Det känns som de överdriver.Skapa stora rubriker liksom / Carola

Gunilla sa...

Carola, ja en smula :-)

Wandus sa...

Är det någon som minns paniken när fågelinfluensan var på tapeten.

Kattlådan sa...

Jag åkte till Vietnam mitt under värsta utbrottet. Inga ägg, omeletter, kyckling, bröd - annars märktes det inte... Orkar inte oroa mig för allt som kan hända.

Gunilla sa...

Wandus, precis, hade det med i det tidigare inlägget..."en höna av en fjäder ...typ "

Gunilla sa...

Katten, näe precis.. fattar inte hur dom tänker...så klart kan man iaktta försiktighet, men att stänga skolor, restauranger där borta mm. hur länge tänker dom ha det så tro ?