måndag 27 april 2009

Nu har jag deklarerat !!

Nu har jag använt lunchen till att deklarera. Denna gång testade jag nätvarianten, funkade hur bra som helst. In med reseavdraget och signera bara :-)
Tyvärr har skatteverket missat att avregistrera mig på ett fritidsboende jag sålde 2007, och påfört mig fastighetsskatt även för 2008 *grrr* ... men, ett samtal till skattekontoret bekräftade att jag visst gjort rätt och riktigt förra året, så den skatten kommer betalas tillbaks till mig separat. Så nu är det bara och vänta till pengarna dimper ner nån gång före midsommar.
Hur mycket det blir ?




112 SEK !!!

8 kommentarer:

Car Bil sa...

Det räcker i alla fall till en glass! :-)

Wandus sa...

Prisa Gud - här kommer skatteåterbäringen!

Gunilla sa...

Car, japp, en stooor glass :-)

Gunilla sa...

Wandus, ja gud hörde bön :-) ... fast huvudsaken är väl att det blir plus..

Anonym sa...

Ja huvudsaken är att det blir plus..../carola

Gunilla sa...

Carola, det är absolut huvudsaken, förra året blev det minus, och återbetalning..

Kattlådan sa...

Jag räknar med återbäring. Det brukar bli mina semesterpengar. Var ska du åka för din förmögenhet?

Gunilla sa...

Katten, en vän föreslog att jag skulle investera hälften i mitt sparande, och köpa nått snygg till mig själv för resten, hmm 56:- ..måste fundera ett tag, så jag inte ångrar mig sen :-)