tisdag 14 april 2009

Stamgäster . . .

Byta stammar ....
.
I går tömde jag hela min hall (inklusive en sovalkov) på ALLT !!! Det kanske inte låter mycket men när man bor rätt trångt, så utnyttjas varje millimeter !!
Allt detta är nu instuvat i lillasysters rum, så där får man hålla in magen och gå på sidan för att ta sig in....
.
I köket skulle det också plockas ur skåpet där ledningarna går, och annat man har på diskbänken skulle också ur vägen.
.
Badrummet skulle naturligvit tömmas, femtiotolv schampoflaskor och lite annat smått o gott. I morse när jag skulle borsta tänderna fick jag leta innan jag hittade tandborste och tandkräm... mitt mobila badrum är numera vardagsrumsgolvet !!
.
Jag och storasyster hängde också upp plasten, som skall extratäcka över dörrarna innan damminfernot drar igång.
.
Nu är mina stamgäster välkomna att barrikera lägenheten, skall bli skönt när det blir klart !!
.
.
När det blir klart blir det vitt kakel, mörkgrått golvklinkers och matchande bård. Inget lyx, men om man sett mitt badrum, inte rustat sen femtiotalet typ... så fattar man vad jag pratar om !!
.


6 kommentarer:

Maria sa...

+Pust, det är jobbigt med renoveringar men jäkligt kul när det är klart!

Ylva sa...

Stamgäster, hehe. Jag tyckte det var kul när jag fick brev från banken som meddelade att stamkunder kunde få bra erbjudande om skogskonto...

Gunilla sa...

Maria, ja, det drar ut på tiden när det är så många som är involverade...bygg, el, vvs, måleri ... puh

Gunilla sa...

Ylva, haha, har banken humor, eller det kanske bara "råkade" bli så ..

Annapanna sa...

Pluttan... Du vet att du får borsta tänderna hos mig om du vill ;)

Gunilla sa...

Anna, tack det var snällt....