lördag 18 april 2009

Vacker utan spackel ... ?

.
Först och främst, benen på bilden, eller bilden överhuvudtaget, har inget med blogginlägget att göra.... I går kväll och idag tänkte jag förbereda och spackla lite i min numera tömda hall, så jag efter stambytet/toarenoveringen, kan gå direkt på att måla hallen innan möblerna skall ställas tillbaka. Gamla tapeter som jag nästan gissar är äldre än mig själv !!! ... är inte att leka med, ibland sitter dom som "sten" och ibland ramlar dom isär som fnöske ... har i alla fall fått på lite spackel nu då, så får det duga ....
.
.
När jag flyttade in så hade jag en tanke om att tapetsera i vardagsrummet, fick upp en vägg, vaknade sen mitt i natten av ett obekant ljud, ´krzz ss krz ss zz nått, jag tänkte va i hela friden är det som låter ?? tänder lampan och ser att tapeterna har släppt.... !!!! dom gamla "glattiga" femtio/sextiotalstapeterna sög inte i sig limmet, så det var bara att riva ner, måla med fäst färg och sen blev det att måla över hela s....n. Därför gör jag inte samma misstag med hallen ... det blir målning direkt !!

4 kommentarer:

Ylva sa...

Jag känner igen det där med tapeter som krullar upp sig...

Gunilla sa...

Ylva, skönt att man inte är ensam :-) ... hade tapetserat en del tidigare så jag blev ganska paff :-)

Anonym sa...

Det har jag aldrig hört, att de inte fastnar. Jag trodde det var en råtta som sa krzz krzz, men det här var ju värre. usch så jobbigt./Carola

GuNillan sa...

Carola, ha ha, näe det trodde man bara hände i "skämtfilmer" ..men det var en gammal typ av tapet, som inte dagens lim funkade så bra ihop med .-)