torsdag 14 maj 2009

Dagens lunchtips. . .

Läser många smaskiga lunchtips hos er bloggare, och tänkte att jag skulle dela med mig av dagens lunch. Har man förberett sig dagen innan och handlat alla ingredienser så tar det inte så lång tid att tillaga den.

För att ytterligare vinna lite tid, så tar jag alla ingredienser och springer upp i lunchmatsalen nån minut innan 12, så man inte riskerar att trängas med andra lunchgäster vid arbetsytorna. Häll upp ingredienserna i en djup tallrik, sätt micron på ca 2-3 minuter.

Lägg ut bestick (sked räcker) vid din favoritplats (annars tar garanterat Hasse den), och sätt på vattenkranen så det blir friskt och kallt vatten lagom till maten är klar.



Smaklig måltid !!









10 kommentarer:

Wandus sa...

När jag gjorde lumpen fick vi en bok med ett recept om hur man tillagar pås-te.

Wandus sa...

Under mitt första studentår gjorde jag snabbkaffe genom att hälla fisljummet kranvatten över Nescafe i en sprucken mugg (studentmisär i sin prydno).

Gunilla sa...

Wandus, du har gått den hårda vägen..ta vara på den kunskapen :-)

Kattlådan sa...

Se det där i recept tror t.o.m. jag tror att jag klarar av. Lagade fryst pytt-i panna häromdagen. Satte mig vid datorn. Fick äta svarta finhackade småbitar av ngt onämnbart totalbränt över detta vände jag ett stekt ägg. Det gick ner med lite rödbetor till. ;)

Kattlådan sa...

i recept?

Sorry

Gunilla sa...

Katten, brännamatenklubben, där borde jag vara hedersmedlem :-)

För nån vecka sedan skulle jag värma en liten kvarbliven skvätt pasta m sås, tyckte jag valde 1 min. Stod och pratade med en kollega, och upptäcker att jag satt 10 min! ... tog ut den efter ca 5 min och det var som att äta en seg riskaka eller nått :-D

Anonym sa...

Det var smidigt :)/carola

Gunilla sa...

Carola, och gott är det också :-)

Anonym sa...

Men det såg inte så gott ut. /carola

Gunilla sa...

Carola, nää ser inte gott ut...men gör köttfärssås det då? :-)