tisdag 5 maj 2009

En hyllning till ÖB . .

Jag får ju mitt badrum renoverat för tillfället, och jag hade redan innan bestämt att jag skulle passa på att måla om i hallen, då jag ändå varit tvungen att tömma den inför det.

Jag ville också ha ny hatthylla och skohylla, istället för det gamla som fanns sen tidigare, och jag hade sett en i ek, som finns i lite olika modeller, på lite olika ställen. Jag köpte min på ÖB igår för 229 kronor, bra pris tycker jag.

Eftersom det var ett impulsköp, så kollade jag lite på nätet idag vad dom kostar. Hittade en liknande modell, design Gustav Olsson, den gick lös på 2880 kronor, det skulle jag aldrig lägga på en sak man knappt ser.. än mindre ser nån större skillnad på.









En kul grej jag måste berätta om som hände på ÖB, var att inte mindre än 4 !! personer kom fram till mig och trodde jag jobbade där när jag stod och plockade med hyllpaketen, vet inte hur man skall tolka det :-) Jag hade en röd piketröja och svarta byxor, personalen på ÖB har illgröna o gråa kläder tror jag. Jag jobbar visserligen på en försäljningsavdelningen, så det kanske lyste "kundservice" om mig, jag tar det i alla fall inte som negativt, eller borde man det ?? :-D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj...3000 för en hatthylla...Hur kan de ta så mycket i betalt. Handgjord kanske :)
Det var nog pikeskjortan som gjorde att de trodde att du var anställd. Jag tycker att de har det ofta i butikerna. Men att 4 kom fram var ju lite dråpligt ..du måste ju sett kundvänlig ut/Carola

Ylva sa...

Man ska ta det som humor när någon tror att man jobbar fast man är kund.

Roligast för mig var antingen när en liten kille frågade mig på ICA var bokarna är (Han kan inte ha vetat att jag jobbar på bibliotek), eller när en människa i en klädaffär frågade mig om färgråd och jag sa "du passar bäst i den här" och plockade fram något annat än hon hade valt.

Gunilla sa...

Carina, ja vilket som så kan jag inte sett fientlig ut i alla fall :-)

Design kostar, kostar mycket :-)

Gunilla sa...

Ylva, haha, bokar :-)

Ja, jag svarade faktiskt vänligt, tycker det hör till allmänt hyfs, men när det blev så många på 20 min, så blev det liite skrattretande :-) men bara ett positiv sett :-)