måndag 25 maj 2009

Hjälp inte tjuvarna på traven . .

.


Läser i Metro idag om en kille som blivit bestulen på sin motorcykel. Han hade lagt in en annons på blocket, och då kommer adress/karta upp som talar om för tjuven vart det finns eftertraktade saker att hämta. . så långt har jag inte tänkt någongång, att det är ett hjälpmedel
för det kriminella världen, vart dom kan leta efter sina "klipp"
Naturligtvis kan dom väl ha vetat om det ändå, att det kanske var en tillfällighet, men tänkvärt är det i alla fall att man inte skall "skylta" med vad man har i förråden...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oj då !!
Vet du vad det gör mer, de går runt och tar kort med sina mobilen på campingar, på registreingsnummer. Så får de adressen till de som inte är hemma... usch /carola

Gunilla sa...

carola, det är ju inte klokt... påhittiga är dom iaf. Nu får man väl börja campa/semstra med falskskyltat då :-D

Joakim Olsson sa...

Så sant, läste den artikeln jag också och jag undrar om det inte var en tillfällighet! :)

Gunilla sa...

Joakim, självklart kan det vara så...men dom ohederligare blir bara smartare och smartare..

wicecrew sa...

Läste den också, det är trist att folk ska förstöra. Man kan inte lita på någon :(

Gunilla sa...

Wicecrew, näe tänk att folk inte kan skilja på ditt o mitt ...

Daniel sa...

Att inte folk lärt sig veta lite hut!

Gunilla sa...

Daniel, det är hutlöst skulle jag vilja påstå, hur dom håller på !!