söndag 17 maj 2009

Norge äger . .




. . som mina döttrar kanske skulle ha uttryckt det. I går kväll sopade Alexander Rybak banan med övriga startfältet i Melodifestivalen. En lite ovanlig låt, som man tänkte både kunde flippa och floppa. Men vilken kille, vilken utstrålning, en riktig svärmorsdröm !! orkade inte hålla mig vaken och se avslutningen, men det hela kändes klart ganska tidigt.

Sveriges Malena gjorde ett bra framträdande, tycker den är fin på sitt vis också, men hade inte alls samma vinnarkapacitet . .





Det blev en bra start för firandet av 17 mai !! Som norskmedborgare så skulle man vilja hissa flaggan idag, men det får bli en här på bloggen i alla fall !

8 kommentarer:

Kattlådan sa...

Norges låt var den enda med en riktig melodi. Jag ringde t.o.m. och röstade - vilket var totalt onödigt som det visade sig - men iallafall!

Ha en glad 17:e maj!

Gunilla sa...

Katten, jag ringde faktiskt en gång jag med, brukar aldrig göra det, men han charmade nog många den gutten :-D

Tusen takk ! önskar dig detsamma..skulle velat vara på skansen idag, glömmer att dom har aktiviteter där också!!

fen sa...

Grattis till 17 mai då :)

Jag såg inte ESC men lyckades pricka in precis när pojken skulle sjunga segeruppträdandet. Vi avlöste varandra du och jag. :)

Jag förstår att den vann, det var en låt som gick hem i större delen av europa hörde man.

Gunilla sa...

Fen, ja han charmerade tydligen fler än mig.. gullig var han och en härlig svängig låt...

Wassen sa...

Jag kan hålla med om att det inte var fel låt som vann, i övrigt avstår jag från ytterligare kommentarer ;-)

Gunilla sa...

Wassen, va skönt att du inte tyckte det iaf :-D

Fläskdansen sa...

Jag gillade den här låten jättemycket! Tycker killen är superduktig och jättesöt så klart. Fast jag hade ju en helt annan favorit själv, men så är det nästan alltid.

Nu är det bara Island som fattas, sen har alla nordiska länderna vunnit.

Ha det gott och kram!

Gunilla sa...

F-dansen, det fanns endel bra andra låtar också, men han stack liksom ut :-)

Kram, ha det bra du också !