onsdag 24 juni 2009

Nu väntar vi bara på slutbesiktningen . . .











Sedan i Påskas, har det mer eller mindre pågått renovering/stambyte i våra bostadsrätter. Helrenoverat badrum stod helt klart för några veckor sedan, bilderna är tagna med mobilkamera och inte så tydliga, men jag är jättenöjd med resultatet !!





I köket skulle det också bytas ut, alla rör och annat VVS... och våra kära hantverkare hade inte meddelat att det skulle göras såå stort ingrepp i köket, trodde det bara var rören under diskbänken, så jag hade inte plocka undan så mycket som jag borde, men kryddburkarna diskade nu...men en hel del skåp finns kvar att städa ur.






























Medans dom höll på i köket upptäcktes som jag skrev i tidigare blogg, en vattenskada på köksväggen, så det blev omtapesering där också...efter torkning.
Eftersom det tog så låång tid med allt, så hann vi fräscha upp i hallen under tiden. Istället för det gröna gamla tapeten så har vi målat en "latte"-nyans med matchande bård. Blev ljusare och trevligare. Nu skall bara nya hatthyllorna monteras m.m, så kanske man snart får lite ordning här.


Idag skall dom komma och slutbesikta allt, skall bli skönt att inte behöva bli väckt av dessa hantverkare som kliver in här efter sju på morron, när vi ligger och sover, semester som vi har !!

Satt på balkongen nyss, skönt att se på när andra arbetar :-) ... nej, nu blir det snart frukost tror jag. Sen håller vi tummarna att semestervädret håller i sig !!




4 kommentarer:

Daniel sa...

Ni har ju fått dte såå fint såå!

Nillan på nätet sa...

Daniel, tack..det har iaf blivit ett lyyffftt !!!

Kattlådan sa...

Badrummet blev jättebra!

Gunilla sa...

Katten, ja fräscht ljust och lättstädat ! Nu vill jag bara ha en tvättmaskin !!