onsdag 1 juli 2009

Jag börjar få noooog...

Man törs väl knappt säga det, när vi precis lämnat Juni bakom oss...men efter två veckor med värme så börjar det bli lite jobbigt... Det är för varmt för att göra nått inne, städningen ligger helt nere. I går upptäckte jag att det inte fanns några rena handdukar, så idag var jag tvungen att tvätta helt enkelt...

Jag sitter på balkongen, inne sover dom i alla rum och vrår, skugga och skönt är det förvisso här, men måste snart gå in och skramla lite igen, börjar bli hungrig, har varit vaken i tre timmar...

Det blir nog bra att få jobba tre veckor med AC på kontoret ... innan nästa semesterperiod väntar . . .

Det enda man kan göra nu är bada bada bada... eller ligga i skuggan.

Det är tänkt att gå på räkfrossa i kväll, men jag vet inte om jag pallar att sitta i gassande sol och svettas . .

5 kommentarer:

Kattlådan sa...

Nej uppryckning min kära madam! Sånt där gnäll accepteras inte av en som arbetar hela dagarna i samma värme. Njut och gå och frossa räkor vetja!

Annapanna sa...

Det var väldigt vad snabbt du blev bönhörd. Värsta regnet halva eftermiddagen! Tur för dig att solen kom fram igen... ;)

Nillan på nätet sa...

Katten, ja tack vare regnet såg jag ljuset i tunneln...det blir frossa...ett glas vin är upphällt !!

Anna, ja ibland lyssnar han på oss... nu drar vi !!

Daniel sa...

Borde jag komma å tvätt & skura åt dej för en billig peng med kaffeskvätt?

Nillan på nätet sa...

Daniel...åh vad tacksam jag skulle bli :-)