söndag 9 augusti 2009

Har ni hört ???

. . . att Madonna är i Sverige !!! ? klart ni har, om ni inte saknar tidning, tv eller andra informationskällor. OK, hon är en popikon, sjunger bra, showar bra, har bra låtar, ser bra ut...men ändå ? hur kan det bli en sån hysteri ? Fler sidor per dag i kvällstidningarna, fler tv-program tar upp saken som det vore en "världshändelse" . .



.


.. liksom det tragiska att M Jackson gick bort för ett antal veckor sedan...det stöts och blöts i massmedia om både det ena och det andra . . .även om jag kanske tyckte han var en "mysko" person, så tycker jag han borde få lite mer integritet efter sin död, men folk verkar vilja gotta sig i allt dom kommer åt.
.






11 kommentarer:

Ylva sa...

Japp, jag hörde att Madonna var i Göteborg samtidigt som jag var i Köpenhamn. Jag vet inte hur många gånger väninnan frågat mig om jag skulle med på konserten, men jag gillar inte henne sådär mycket.

Gunilla sa...

Ylva, man blir kräknödig av all otrolig uppmärksamhet som vanlig massmedia lägger på en sån sak...

Kattlådan sa...

Men vad ska de skriva om nu när varken Robinson eller Bonde söker fru går på tv?

Gunilla sa...

Katten, nån annan artist är väl ute på turne i sommar :-)

Fläskdansen sa...

Jag har också lite svårt att förstå storheten hos Madonna. Okej, hon är begåvad, annars hade hon väl inte varit så känd och stor som hon är, men jag tycker faktiskt att hennes låtar är lite... tråkiga... (förlåt, förlåt).

Sen tycker jag att hon och Sarah Jessica Parker blir mer och mer lika varandra, men det hör ju inte hit egentligen!

Gunilla sa...

F-dansen, några låtar tycker är riktigt bra, men förstår inte riktigt att det finns SÅ mycket intresse runt henne iaf.. (alla gillar henne inte, du behöver inte be om ursäkt :) )

Den likheten har jag inte tänkt på..med det kanske stämmer :)

Wassen sa...

Hej & hå !

Jag är nog insnöad i högan nord ? Jag hade inte en aning om Madonnas besök förrän jag läste din blogg. Och inte visste jag hur hon såg ut heller, förrän jag såg fotot i bloggen. Jag har föreställt mej henne mera "rundhult", så att säga. Så nu har Du hjälpt till att sprida Madonnakulten ! ;-) MVH

Gunilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunilla sa...

Wassen, då har du inte läst tidningar eller sett på nyheter senaste veckan :-) Men, då fick du en lagom dos av mig då !!

ps..har försökt titta lite på det där med geocatching, hittade en på min ort..men får inte fram koordinatorn för den? ser ut som den måste skickas till en mobil..får göra ett nytt försök)

Tina Högman sa...

Fattar inte heller denna hysterin... Såg dessutom att man kan köpa filmen om Knutby på DVD nu också...!? Är inte det utspelat och över för länge sen....?

Gunilla sa...

Tina, absolut, men allt dom kan tjäna pengar på ... osmakligt, speciellt för alla "närstående" som blivit drabbade.