lördag 1 augusti 2009

Några slappa lediga dagar ...

Semester, bara det är skönt, sovmorron och en god frukost på det ....


Jag och mrs A drar oss sedan med pendeltåget in till "la´huvudstad", knallar runt och beter oss som turister gör (bla. står still till vänster i rulltrappan) :-)
En sen lunch på Mc D, måste bara säga att den här burgar´n med Ruccola o Mozzarella och specialbröd, det käkar jag gärna igen ! Mrs A tog kycklingvarianten, också till största belåtenhet.


Solen sken, och vi var lite trötta i benen, så vi åkte Djurgårn´n runt, på värsta turistmanéer, trevligt !



Ömsom sol, regn och regnbågar !!


Efter en riktigt skur, sken det upp igen och det blev lite picknick, med cider och lite annat smått o gott...




12 kommentarer:

Kattlådan sa...

Stå på vänster sida (rys) det borde vara dödsstraff! ;)

Donkens burgare är trista delvis för att brödet är så soggigt. De italienska varianterna har bättre bröd med tuggmotstånd och de är därför godare. Klart slut från Tinas mathörna.

Gunilla sa...

Katten, vi gjorde det för att jäklas så klart :-)

Tack för dina synpunkter på den italienska gourmetupplevelsen :-)

Annapanna sa...

Även Burger King och Max blev ju besökta - av olika skäl! Men inget går upp mot toan på Gallerian ;)

Gunilla sa...

Anna, *asg* "inga tjejer får vaara här" gå uut...

Wassen sa...

Martin Luther vänder sig i sin grav om han läser ditt blogginlägg, ty en så slapp dag torde han ej kunna tolerera ;-)

Men jag önskar dej bara fler lata dagar i sommarväder. Haré bra !

Gunilla sa...

Wassen, vi får verkligen hoppas att han inte läser här, om han har tillgång till nätet :-)

Ha det gott du med !!

Ylva sa...

Det ser trevligt ut det mesta! Så Cornetto jordgubb finns även i Sverige. Jag som trodde jag hittade något utländskt i England. Eftersom jag inte äter hamburgare går jag sällan på Mc Donalds.

fen sa...

Låter som en toppendag. Jag och herrn har också turistat lite i sthlm förra veckan - inte så väl som ni, men vi satt på uteservering i g:a stan, räknas kanske.

Goran van Den Buske sa...

Låter som en perfekt semesterdag. ;) Stockholmare är noga med att man inte står, går eller kör fel. Det är dessutom förbjudet att hälsa när man kommer in i en butik.

Gunilla sa...

Ylva, glassen åt vi faktiskt inte :-) .. men äter jag Cornetto så brukar det bli nöt :-)

Gunilla sa...

Fen, vi hann med en kort sväng i gamla stan, satt på en trapp bredvik Taube en stund :-)

Gunilla sa...

Göran, jag hade koll på allt utom att man inte får hälsa när man kommer in i en butik, men nu har jag lärt mig det också då :-)