tisdag 8 september 2009

Humburgarbantning till MAX !

I dag läste jag om en kille som bantade med hamburgerkedjan MAX ! Har gick ner 34 kilo på 100 dagar... visst låter det frestande och framförallt enkelt ?!

Max sponsrade tydligen detta "minimize me" projekt, och det lär dom kanske tjäna på i framtiden. Han knallade bara in och åt sin lunch och middag hos dom, där dom hade en speciell knapp på kassaapparaten "bjud Johan" !




Exempel på dagsmeny:

.
Frukost: Filfrukost.311 kcal

.
Lunch: Slimburgare, liten grönsallad och vatten.421 kcal

.
Mellanmål: Minimorötter 41 kcal

.
Middag: Delifresh kyckling, lättmjölk och fruktsallad. 600 kcal


Totalt: 1 373 kcal


Man skulle nog bli måttligt trött på MAX produkterna efter dessa månader, och om det är så speciellt nyttigt i längden med denna enformighet, är jag dock tveksam till.

Men med tanke på alla konstiga bantningsvarianter som har florerat, så vattnades det i alla fall i munnen när jag tänkte på hamburgare... och en egen "knapp" för gratisätning, slår nästan lika högt som man tyckte det lät när Pippi hade ett "sockerdricksträd" ..

Nej, nu tror jag min fiskgratäng med dillsås är klar i ugnen (halvfabrikat, jag vet ... ) den brukar vara goo den!

14 kommentarer:

Daniel sa...

Jisses banta järnet med Max... det e nåt för mej de!

Gunilla sa...

Daniel, kan va maximalt :)

Anonym sa...

Jag hörde om nån som åt sig igenom Mc Gonald's meny under en månad - bara Mac-mat alltså. Han blev mycket överviktig...
Jag tror verkligen INTE på såna här dieter! Det finns mycket skumma sådana som är poppis just nu. Undras om Max-dieten är sann eller vad tror du???

Gunilla sa...

Tofflan, jo det var "supersize" testet..men då vräkte dom i sig större menyer och läsk och pommes. Den här menyn är ganska strikt/lite kalorier..jag skulle bli hungrig på kvällen...men kan folk pulverbanta så...och det är ju det totala antalet kalorier som räknas i slutänden :)

Därmed inte sagt att det är "bra"..men kan säker funka om man står ut med den menyn !

carola sa...

Fiskagratäng är inte fel det heller. Usch vad trött man skulle bli på hamburgare..ja fast tröttare på fiskgratäng förstås..

Fläskdansen sa...

Jag kan inte låta bli att komma med en kommentar nu. Det som gör människor feta och sjuka är kolhydraterna, inte fettet.

Själv har jag kört LCHF i över 2½ år nu och gått ner närmare 100 kg. Ja, du läste rätt. Jag var nämligen otroligt fet och sjuk innan jag började och då hade jag testat "allt" - från svältkurer, via pulverdieter och Anna-Skippers kostprogram. Inget funkade.

Jag förstår att jag kan uppfattas som en besserwisser nu, men jag vill verkligen dela med mig av det här. Alla som gått över till en kost med mer naturligt fett och färre kolhydrater, blir friskare och även smalare (om det behövs).

Mättat fett är dessutom inte alls farligt. Vi består själva av det, så det är helt naturligt för oss att äta det.

Man borde egentligen vara mer orolig över alla E-nummer, färgämnen och kemikalier i maten. Där har vi en av orsakerna till ohälsa.

Så där jag! Nu har jag yttrat mig och jag hoppas inte någon tog illa upp av detta, jag menar bara väl.

Kram!

Annapanna sa...

Jag säger som jag alltid brukar säga i dessa sammanhang. Det avgörande är inte VAD man äter utan HUR MYCKET MAN RÖR sig i förhållande till matintaget... "lagom e bäst" ;)

Gunilla sa...

Carola, varierat är bäst, och det är ändå det totala intaget som gäller :)
Gillar fiskgratäng ..

Gunilla sa...

F-dansen, jag tar verkligen inte illa upp... jag har läst mycket om det dieten/livsstilen..och tror säkert det funkar och är bra. Har tänkt många gånger jag skulle testa, det har inte blivit av än.
Jag vet att du lyckats bra, har läst om det, och är jätteglad för din skull. 100 kg..låter mycket, men jag är grymt imponerad !!
Men hur skulle man klara sig utan en macka då ?? :)

Gunilla sa...

Anna, det är ju så.. ska ut och gå snart ... men idag har jag och Je gjort sallad...så då behöver man väl inte gå så långt ?? hehe

Kattlådan sa...

Tänk att det var en dietlunch som jag slängde i mig på Donken igår när jag hade en shopping-lunch! Hade jag ingen aaaning om. ;)

Gunilla sa...

Katten, japp ... kan varit så om du valde rätt tillbehör :)

fen sa...

När jag var tonåring jobbade jag på Big Burger (numera Burger King)
och det tog mig närmare 15 år innan jag klarade av att äta hamburgare utan att drabbas av äckelkänslor. Jag föråt mig.

Gunilla sa...

Fen, men hu då, ja det blir väl lätt så till en början att dom slinker i :)

Är nog ingen höjdare i längden.. men det "ser" praktiskt och gott ut innan man prover (tänker dock inte göra det:-) )