onsdag 28 oktober 2009




Är du husmor eller riktig kvinna??? Så gör riktiga kvinnor....inget tjafs med nånting...




Husmorstips




1:Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.




Riktiga kvinnors tips :Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du ändå på soffan och äter den.




Husmorstips




2:För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.




Riktiga kvinnors tips : Köp pulvermos, det håller ett år.




Husmorstips




3:När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd,använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.




Riktiga kvinnors tips: Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.




Husmorstips




4:Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.




Riktiga kvinnors tips:Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepaefter mig




Riktiga kvinnors motto : Som jag lagar maten, så äter du den och så vill du ha den.




Husmorstips




5:Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och denhåller sig färsk i flera veckor.




Riktiga kvinnors tips:Selleri? Aldrig hört talas om.




Husmorstips




6:Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.




Riktiga kvinnors tips:På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg,alltså behövs det inte.




Husmorstips




7:För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.




Riktiga kvinnors tips:Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarandehar huvudvärk, men vem bryr sig.




Husmorstips




8:Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.




Riktiga kvinnors tips:Överblivet vin ?????




Skicka det här till riktiga kvinnor så de kan få skratta lite & sänd gärna till
män så de vet vad de ska vänta sig när de väl får tag på en Riktigt Ordentlig kvinna!!

18 kommentarer:

Micael Rombin sa...

Ett karla karl tips: Alla vet att både plast och äpple påskyndar mognadsprocessen hos frukt, grönsaker, rotfrukter och krukväxter.

Gunilla sa...

Micael, tack o bock, läggs på minnet :)

Anonym sa...

Ha ha ha, jag tror jag måste vara en riktig kvinna! :P Vilken sort är du själv???

Gunilla sa...

Tofflan, en riktig kvinna, inget snack :)

Micael Rombin sa...

Så jag är den ende husmodern här?

Anonym sa...

Gunilla: Kunde jag nog ha gissat... ;-)

Micael: Troligen! :D

Gunilla sa...

Micael, och inget ont i det :)

Gunilla sa...

Tofflan, va är det såå uppenbart *asg*

Anonym sa...

Ja men då är ju jag en riktig kvinna :) Riktigt roligt./carola

Gunilla sa...

Carola, välkommen i gänget !!

fen sa...

Hahaha.. det där med en skalad potatis om man haft i för mycket salt, det ska jag lägga på minnet :)

Gunilla sa...

Fen, ja undrar om det funkar med potatismos också ? pulver ? :)

fen sa...

haha.. ja varför inte :)

Daniel sa...

En sån kvinna ska jag bli!

Gunilla sa...

Fen, det är nog så att man måste vara husmor hela vägen, eller riktigt kvinna..det går nog inte att blanda :)

Gunilla sa...

Daniel, tvivlar inte en sekund :)

Wandus sa...

Jag gissar att du inte kokar din egen buljong. Jag gillar dock ditt förhållande till lime.

Gunilla sa...

Wandus, hellre roligt och sjuk än bara sjuk ...typ ? :)