torsdag 15 oktober 2009

Tack Lasse . . och övriga underhållare!



Idag är jag TRÖTT... gick rätt så bra att kliva upp i morse, men nu klipper ögonen som svängdörrar.

I går drog vi alltså till huvudstaden för att se Sveriges sista match i VM-kvalet.

Först smorde vi kråset på Backstugan. Sen var det bara att dra på sig långkallingar och tjocktröja, mössor och vantar, och dra mot Råsunda.

Tyvärr var förutsättningarna inte så stora att dom skulle gå vidare även om dom vann, vilket dom i alla fall gjorde, med 4-1.

Malta kunde inte sno några poäng från Portugal, så VM hoppet är nu över. Kul med en målrik match i alla fall.


En man som roar sig med diverse uppmärksammade "inhopp" på tävlingsarenor, Jimmy Jump, greps mitt framför ögonen på oss. Alla roar vi oss på olika sätt :)


Linslus som man är så ser man mig och en kollega längst upp i vänstra hörnet på bild i AB (nätet) idag, jag har grå jacka och grått pannband, kollegan till höger om mig i cerise mössa :) ... fast det har väl blivit bättre bild om man själv försökt ta sig in på plan, får fundera på det till nästa gång!


Folk har gnällt ibland om Lagerbäcks insatser, men han har dom senaste 11 åren tagit Sverige till 5 stora mästerskap, så jag tycker han kan avgå med huvudet högt!




8 kommentarer:

Anonym sa...

Tja linslusen! Vi kunde ha vinkat till varandra när ni åkte neråt, även jag var ju söder om Uppis igår.
Kramen från en som inte fåt nåt besked än...

Gunilla sa...

Tofflan, ja just ja, du var i samma krokar :)

..och jag håller fortfarande tummarna att det kommer ett positivt besked

kram tebax

Daniel sa...

Vill bjuda upp Lagerbäck på en vals i finnbyn som tack!

Gunilla sa...

Daniel, en tango för två ? :)

fen sa...

hehe, kul du kom med på bild.... ja-a du får se till att ta för dig mer nästa gång så du hamnar på löpet :)

Gunilla sa...

Fen, det var min första landskamp live, var mest där för att se och lära *asg*

Wandus sa...

Rattarattarattara fotboll, fotboll hela da'n ...
Härligt att du stödjer våra blågula hjältar. Lasse Lager är den bästa förbundskapten Sverige någon gång haft. Att vi inte lyckades gå till VM-slutspelet den här gången beror på att vi bara har ett par internationellt hyfsade spelare i landslaget.

Gunilla sa...

Wandus, det ligger nånting i det du säger, det enda negativa jag har att säga att han varit liite feg att släppa fram nya spelare..