fredag 12 februari 2010

Gamla och Nyheter

Då är matlådan uppäten, dags att göra nån nytta innan dagen är slut, och jag drar nu hemåt (PS. skrev inlägget nästan klart på lunchen...) nu väntar full fart. Hem och hämta upp mormor för lite shopping, samtidigt som vi ska besöka stadens köpcentrum där den äldre dottern har "marknad" med sitt UF Företag, två flugor på smällen där !


Sen får vi förhoppningsvis sällskap till kvällen av Sala´s isprinsessa, ev. med prinsessbarn också :)

I morgon är det ridtävling, dock inomhus, här dottern den yngre på en tur i kylan !!






På söndag är det alla hjärtans dag...

Och då ska vi dra iväg och åka skidor, jag vilket tjöta om tidigare, hoppas man inte ser till att döpa om den till "alla benbrotts dag" !! man ska aldrig åka sista åket ...




Mitt i alltihopa, världsnyheten om Elisabet Höglunds time out/uppsägning.



Har väl aldrig vurmat för programmet, eller nån av programledarna. I går var vi tvungen att se det, men gisses vilken soppa, kändes verkligen som "skolcabare" typ...

Vad som sagt och vem som har sagt vad... är jag inte såå insatt i, det blåser hårt i nöjesbranschen, antingen skön medvind, eller kall motvind.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fullt ös i helgen, ser jag! Här är som vanligt - Anna jobbar och jag sköter markservicen.
Var rädd om benen men hare fint!

Fläskdansen sa...

Ja här var det full rulle min själ! Lycka till med allting och hoppas ni får supertrevligt.

Håller med om "nyheten" om La Höglund. Känns lite panikartat om jag får säga min mening. Hon kanske måste inse att hon inte alltid är störst, bäst och vackrast. I alla fall inte i precis alla sammanhang, även om jag tycker att hon varit rätt bra som nyhetsreporter genom åren. Men "Förkväll" är å andra sidan ett programkoncept som aldrig har tilltalat mig. Det där småplocket med lite ytskrap av det mesta faller inte mig på läppen, uppväxt som jag är med alla magasinsprogrammen.

Ha det gott och kram!

Gunilla sa...

Tofflan, tack ! Vi har nu kommit halvvägs, ridtävling avklarad !

Gunilla sa...

F-dansen, ja så sant. Blir dock förvånad över hur en sån sak kan få sån plats i media ?

Hoppas knäet läker fint och att du snart är i gång igen !

Kram tebax !

charlotte sa...

jag snor me to you nallen. älskar dem

Gunilla sa...

Charlotte, menar du hjärtenallen ? :) ok!