onsdag 3 februari 2010

Högtryck och storleken HAR betydelse !



Det bolmar och produceras kartong för högtryck ute hos oss nuförtiden. Vi har en orderbok som täcker hela mars i stort sett, minst. Positivt, men ändå jobbigt att ge "dåliga" leveranstider till kunder.

Omorganiseringar håller vi också på med, positiva sådana förvisso, det blir fler jobb som flyttas hem från säljkontor i europa. Vi ska ha, förutom engelsk, rysk, tysk, finsktalande säljare på bruket. Jag får väl inte dra det största lasset i det, men det kräver koncentration och tålamod att lära upp nya, speciellt när man får göra det på engelska till viss del.





Så där ja, då har man varit lite seriös då, pratat arbete ... ! Nu till storleken.
.
När jag sent omsider kom hem idag så hade Inga* tydligen tagit ledigt .. Det var bara att kolla kylen vad som fanns att erbjuda till kvällsvarden. Korv är gott det, och idag var jag hungrig så jag tog en stoor en, stekte ett ägg och ett par skivor bacon, gottigott gott.



En annan storlek är mängden av snö... DET RÄCKER NU !! Nu virvlar och far det snö i luften igen, jag fattar inte vart allt kommer ifrån... som grannen sa häromdan...!

Nu åker mössan och övriga vinterkläder på, för nu blir det en rask promenad innan man lutar sig tillbaka och ser lite på dumburken !!

Inga*=hemhjälpen

27 kommentarer:

Anonym sa...

Såpass! Hon kan också vara seriös... ;-) Skojar lite!Men jättekul att det blir en positiv omorganisation - man har ju varit med om några stycken som mest varit negativa eller enbart skrivbordsprodukter...
Snöar lätt här, men bilen, som får stå utomhus i Förorten där jag befinner mig nu, är redan översnöad... :-(

Gunilla sa...

Tofflan, landade precis framför tv´n (och datorn :) )efter en promenad i yrvädret...har nog kommit iaf en halv decimeter till..

Det finns en negativ sak som ska följa med omorganisationen och det är att ledningen vill bygga om kontoren till kontorslandskap.. och typ 80 % är mot, 10 bryr sig inte och 10 för... men vi har inte sett att det blir av än :)

Anonym sa...

Kontorslandskap låter inte som nån höjdare! Hur ska du kunna porrsurfa då? ;-)

Jag hatar snö!:~p

Gunilla sa...

Tofflan, det ser ut som jag hamnar i ett hörn, såg du denna förresten :)

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6540071.ab

Anonym sa...

Nä f*n länken funkar inte! :-(

Fast om det var porrsurfaren så har jag sett den! :D Och tänkte på dig direkt... He he!

Pjoltas sa...

Härligt! Då kan ni ju "hålla låda"...ja, om nu kartongen kommer i lådformat vill säga!
=)

Annapanna sa...

Om Inga ska vara ledig hela tiden får du omorganisera lite därhemma också, då kan du placera Inga på rätt plats. ;)

Gunilla sa...

Tofflan, *ASG* du gjorde ja, säkert :)

Snacka om grej, i direktsändning och allt ...

Gunilla sa...

Pjoltas, nog kan vi hålla låda allt :) ... fast det blir inga kartonger gjorda hos oss, vi är som IKEA, kunden får vika ihop kartongen själv :)

Gunilla sa...

Anna, den där Inga ska få sparken, hon sitter bara och surfar här i mitt kontorslandskap.. känner att datorn är varm när jag kommer hem ;)

(fast korven var kall :) )

charlotte sa...

det lät inte ett dugg roligt. du fick väl bra kompensation antar jag men pengar är ju inget värt emot att få gå på den egna toaletten..eller nja nästan inget värt..

min Inga är med spårlöst borta. vi får snart vända oss till "spårlöst försvunnen"

Gunilla sa...

charlotte,nej ingen kompensation .. dom garanterar aldrig nått..

hehe.. ja kanske man kan vända sig till dom !! det är värt ett försök :)

Micael Rombin sa...

Kontorslandskap var inte det inne på sjuttiotalet?

Undra om inte den där Inga jobbar hos mig också eller så är det hennes syster, för dom verkar väligt lika.

Micael Rombin sa...

Jag får hemlängtan när jag ser din bild på "bruket", trots att jag har 10 mil kvar till hemma när jag passerat det.

Gunilla sa...

Micael, vi får anställa ny personal till hemmet tror jag, om vi inte hittar henne via spårlöst :)

Om du passerar bruket.. och har 10 mil kvar, då är du inte i Dalarna va ? :)

Micael Rombin sa...

Dalarna är stort så jag är kvar i Stora Kopparbergs län som jag vill att länet ska heta. Hemma är Mora så det är tio mifrån bruket.

Gunilla sa...

Micael, hmm tar du fågelvägen då?

Så här sa Eniro :)

170,4 km Restid ca:2 tim 33

Stora Kopparberg, jasså det tycker du, mja, jag håller på Dalarna, men båda är väl rätt :)

Micael Rombin sa...

????? Åker man förbi infarten till Kvarnsveden (för det är väl det det är) så är det cirka 10 mil kvar till Mora en timmes körväg.

Anonym sa...

Kom på en sak! Är det hos DIG Inga jobbar nu för tiden? För här jobbar Inga verkligen (inte)! :-(

Wandus sa...

Storleken, styrkan, smaken och konsistensen har betydelse då det kommer till korven. ;)

Gunilla sa...

Micael, no no ja e rumpmas, ja eller rumpkulla :) .. fel bruk, vill du gissa igen ? :)

Gunilla sa...

Tofflan, det verkar som Inga jobbar överallt :)

Gunilla sa...

Wandus, precis, högt köttinnehåll och inga tillsatser :)

Anonym sa...

Ja Inga finns visst über alles.
Men du... jag har en kock också. Han heter Findus... ;-)

Gunilla sa...

TOfflan, ja och Felix brukar vara hemma hos mig och laga mat ibland, tillsammans med mamma scan. Det är liksom min familj det, i efternamn heter vi Dafgårds :)

Micael Rombin sa...

Är det bruket vid Avesta forsens brus? Då förstår jag Eniros väghänvisning

Gunilla sa...

Micael, du närmar dig :) ... det är järnverket det... jag är vid kartongbruket :)