tisdag 30 mars 2010

Ostkroketestning, läppstiftberoende mm...

Jag bara älskar Hollywoodfruar.... fast hade det inte varit för Maria Montazami, så har det inte varit mycket att se. Vilka härliga kommentarer hon fäller, ideligen !!

Här är hon med och testar ostkrokar i "the Voice" och är inte sig själv lika mycket som när hon far runt hemma eller på diverse uppdrag i Hollywood !!

Rekommenderar att söka på Youtube, där finns en massa klipp från serien, och på imitationer av både henne och övriga fruar..




Läppstiftsberoende är också nånting som förknippas med Maria. Hon har dom överallt, tom ett i köket "det kan ringa nån på dörren - då vill man hinna snygga till sig"

Normal sett skulle jag tycka folk som hon är divor, men hon har en så härlig personlighet, så man kan inte låta bli att gilla henne !




Ett lite längre hoppklipp "a´la Maria"

En kul grej var att hon fick en utmärkelse av QX, och förutom det fick hon dela ut pris till "årets bok"... då hör det till saken att hon aldrig läser nått :))

14 kommentarer:

Kattlådan sa...

Hon har varit med i sin bokklubb under flera år utan att ha läst en enda bok. Jag förstår inte hur du står ut med henne. Hon är ju dumheten personifierad - om det inte är för att skratta åt henne förstås, men t.o.m. det blir tröttsamt efter ett tag. Är jag hård mot din "kompis" nu? Sorry.

charlotte sa...

ja hon är så charmig o så lever hon ju verkligen upp till blåsta blondiner ibland..haha

Margit sa...

Sänder dig en liten kvälls/natthälsning!
Har inte tittat på TV programmet..ikväll. Sutti mycket med bloggen och pysslat lite med annat.
Kramen!!!

Anonym sa...

De där tanterna brukar jag inte glo på, men det var intressant det där du skrev om OSTKROKEtestning! Jerry och jag har nämligen en diskussion huruvida det heter ostkrokar eller ostbågar. Jag är för det senare. Men man undrar, har det nån dialektal förankring???

Gunilla sa...

Katten, hehe, ne det är lugnt, håller naturligtvis med dig i din beskrivning, men hon gör det på ett skönt sätt, så än så länge har jag inte tröttnat :))

Gunilla sa...

Charlotte, precis, skulle nog inte stå ut med att ha henne i närheten nått längre tag, men hennes sköna blondinkommentarer är så bra !!

Gunilla sa...

Margit, man missar inte nått viktigt, men en udda och skön karaktär det är hon :)

Gunilla sa...

Tofflan, själv säger jag nog båda delarna...inget känns mer fel eller rätt än det andra :)

Anonym sa...

Är du diplomat, eller? ;-)

Gunilla sa...

Tofflan, hehe kanske det! Men jag gillar iaf OLW´s Cheese Doodles orginal allra bäst, och nu blev jag plöstligt VÄLDIGT sugen på det...

Och ja, jag säger Ostbågar själv..men det känns inte som nån världslig fråga :))

Kattlådan sa...

Ha ha - ja det är väldigt hur smidigt du fixade alla kommentarer! Du borde kanske söka dig till UD. ;)

Beundrar talangen eftersom jag själv är så burdus och klumpigt lagd och lätt trampar på ömma tår i min iver att deklarera mina ståndpunkter.

Anonym sa...

Jag gillar också henne, måste kolla på dina klipp..tack.
Glad påsk från carola

Gunilla sa...

Katten, hehe jag tänker rätt ofta att alla tycker olika om det mesta, så bara för att jag tycker en sak är rätt, är inte automatiskt den andres fel. (Huvudsaken är att JAG vet att jag har rätt *asg*)

Gunilla sa...

Carola, detsamma, fast jag skrev det redan hos dig :))

Ja, se och le :)