fredag 2 april 2010

Stod ni där med lång näsa igår ??

Hur gick det för Er igår? lurades ni eller blev ni lurade? När jag klev upp på morronen och slog upp lokaltidningen så såg jag en artikel om att det inom en snar framtid skulle gå att besiktiga bilen via internet... nåväl, hajade till och hann tänka "meh, hur ska deet gå till..." men så vaknade alla två hjärnceller till och jag kom på att det var 1 april !!



Bläddrade lite senare på dan igenom den andra lokaltidningen, och där hade dom ett förslag till hur logistikproblemen i samband med Vasaloppet skulle lösas... hälften skulle starta i Mora och åka mot Sälen, och hälften tvärtom.. även här var det inga problem att förstå att det var ett aprilskämt. Samtidigt så skulle det kunna bli spännande när jag tänker efter :)
Själv lurades jag litegrann också, och det gjorde nog Expressen igår också... i en insändare var det en som frågade om Expressen skulle ha med nått aprilskämt.. och nån därifrån svarade "Vi på Expressen har som policy att bara skriva det vi vet är sant, oavsett datum!! ..hmm, där lurades han direkt skulle jag vilja påstå..eller ljög, kanske det heter ..
Ha en LÅNG och bra fredag!!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Lokalblaskan här hade ett uridiotiskt aprilskämt som många blev förbannade på, såg jag på kommentarerna på hemsidan. Själv tycker jag att det inte var roligt, helt enkelt. Det handlade om HBT-certifiering av bilprovningen. (Ganska nyligen var det ett en artikel om att Folktandvården skulle HBT-certifieras och det var en sann historia som många tyckte var urknäpp)
Undras om det ska skämtas om invandrare eller funktionshindrade nästa år...

Gunilla sa...

Tofflan, utan att ens ha läst det så låter det märkligt och onödigt dumt !!

charlotte sa...

har du läst qx aprilskämt om rosa kuvert till homosexuella?

Gunilla sa...

Charlotte, måste kolla direkt QQ

Gunilla sa...

Tofflan, jag var in och läste på erat aprilskämt .. och jag vet att du kommer tycka jag är odiplomatisk nu, men det var faktiskt i mina ögon, komiskt, men jag brukar kunna skoja om det mesta. Nästa år kanske det blir vänsterhänta som får sig en känga eller varför inte frisör för muslimskor ?

<Kloppan, har läst, ja tyckte nog att det var rätt oskyldigt det också, och vad praktiskt, vem skulle sitta och "misstänka" vilka som skulle få rosa brev ?_)

Wandus sa...

Jag läste någonstans att kvällspressen för att luras 1 april skulle publicera en välgrundad artikel som var ordentligt faktagranskad ... men det var nog bara ett rykte.

Gunilla sa...

Wandus, precis, håller med dig där ! Snacka om skämt att dom skulle publicera sanningar, ofta värsta skvallerpressen själv dom där :)

Fläskdansen sa...

Jag tycker det är stört omöjligt att veta om saker och ting är sanna eller inte. Eftersom man i princip kan göra vad som helst nuförtiden, så skulle jag inte förvånas över nånting känns det som...

Sen brukar jag tro att riktiga nyheter är skoj, som de där norrmännen som hade invaderat Strömstad t ex. Det trodde jag bergfast var ett aprilskämt, men si det var på alldeles riktigt det!

Ha en riktigt GLAD PÅSK!!! Kram!

Anonym sa...

Äsch jag tyckte mest att det inte var roligt, helt enkelt. Det var liksom inte ens roligt skrivet. Men en del blev jättearga och kränkte. Så kände jag inte, det var bara det att jag inte garvade, typ.

Gunilla sa...

F-dansen, näe det är så sant !! och när dom skämtar om saker som det pratats om vad gäller liknande händelser nyligen !

Hehe, det där om norrmännen hade jag inte hört, men vet att vid långhelger så kommer dom i drivor till gränshandlarna :)

Gunilla sa...

Tofflan, jag tycker i så fall det är mer kränkande att dom i verkligen ska behöva certifiera tex en tandläkarmottagning... trodde nog det var ett skämt :)

charlotte sa...

ja han visade prov på väldigt dåligt omdöme..

Anonym sa...

Där har vi olika uppfattning! Vad gäller tandvården, alltså. Mina tankar gick då till att personalen skulle få utbildning kring t ex typiska sjukdomar i munnen som drabbar homosexuella män, ffa.
För mig blir det sen bara tramsigt att skoja om hbt-ceritfiering av Bilprovningen och befästa folks fördomar. En sak vore väl om nån liten fjolla själv hade skrivit texten, men jag råkar veta att det är en mkt seriös journalist - som nu tappar lite av sitt allvar i mina ögon...

Gunilla sa...

Hehe,, nåja alla får tycka som dom vill..meeen du säger att "om det varit nån lite fjolla själv" som skrivit det... är det inte fördommar ? :))

Anonym sa...

Ja men jag tillhör ju själv fjollsläktet ;-), men han som skrev texten gör det inte...

Gunilla sa...

Jo, förvisso... men är det mer OK att "vi" skojar så än andra..? :) ..hade artikeln varit OK om en s.k fjolla skrivit den ? :)

Fjöl av...som BängHa ..säger :)

Anonym sa...

Jamen kanske! För vi vet ju bäst hur vi ska skriva roligt och raljera övder oss själva. När nån annan gör det kan det bli så fel... Typ...

Gunilla sa...

Tofflan, som sagt vi tycker olika :)