måndag 17 maj 2010

Hjärtat i halsgropen ...


.... usch vad rädd jag blev i natt. Det värsta som kan hända en är att det händer ens barn, nära och kära någonting, och jag blev ordentligt skärrad när det ringde mitt i natten och det stod på displayen att det var Anna... klockan var över ett och det tog ett tag innan jag vaknade till och fattade vad som hade hänt. 99 % av alla dagar vi INTE somnar på samma ställe, så hörs vi av via sms, telefon eller chattar ett par minuter på facebook. Igår kväll blev det det inte så, jag somnade tidigt och visste att hon skulle till stallet lite sent, så det var inget konstigt med det.


Vi hade på dan firat hennes dotter Jonna som fyllde 17 år, och sen fick jag dra mot Dalarna för att hämta hem mamma från lasarettet i Avesta. Hon blev upphämtat med ambulans i fredags, och hade råkat ut för en lindrigare lunginflammation.


Hon hade tagit på sig att försöka rida en bångstyrig häst, som tydligen var VÄLDIGT bångstyrig, för det bar sig inte bättre än att hon blev avkastad. Ambulans och färd till Västerås lasarett. Smällen hade tagit på ryggen, och det krävdes väl ett antal undersökningar innan det konstaterades att det var sprickbildningar på några kotor. Idag efter fler undersökningar så måste man väl förstå att hon hade änglavakt ändå.

Hon har redan fått vara uppe och gått, och det är ett bra tecken...

Men vad du skrämde mig/oss.... vi älskar dig !!! <3>

10 kommentarer:

Stattinskan sa...

... gud så skönt att det gick bra trots allt ... men hon ska nog vara extra rädd om sig ett tag :-)Kryapåkram från mig!

Anonym sa...

Men kära nån! Hälsa så gott att hon kryar på sig fort!!!
Massor av kramar till er båda och tjejerna från Tofflisen!

Gunilla sa...

Stattinskan, nu blir det hårdkoll på det !! jag kramar vidare !!

Gunilla sa...

Tofflan, tack...jag kramar vidare !!

Pjoltas sa...

Fablars vilken tur!
Det där med hästar asså.. De är ju farligare än hockey!
=/

Gunilla sa...

Pjoltas, jaa.. nu gick det bra efter omständigheterna !

Micael Rombin sa...

Ytterligare ett bevis på att hästar numera bara duger till en sak: .....Rökt smörgåspålägg

Gunilla sa...

Micael, hmm ja jag är ju lite av den åsikten, men när alla runt om en är hästintresserade så får man vara försiktig med sådana uttalanden.. :)

Kattlådan sa...

Hoppas att hon tillfrisknar snabbt. Hade hon en sådan där ryggplatta som de har nuförtiden? Omduförstårvadjag menar.

Gunilla sa...

Katten, nej hon hade inte västen på sig, hoppas detta blir en tankeställare om den saken...både vad gäller henne, våra döttrar och ALLA ANDRA