lördag 12 juni 2010

Flyttrapport !!

... jo, men vaddå rapport ? än har det såklart inte hänt just något... mer än att vi införskaffat en massa flyttkartonger, så det är bara att börja ge sig på att börja packa om man vill . . . samt ett antal rullar sopsäckar för skräpet..


..man borde i alla fall ge sig på dom tre källarförråden, och börja köra till sopstationen, det som den vägen ska vandra.


Nåja, några vändor har vi klarat av, men många till lär det bli !





Den här veckan har vi i alla fall lämnat in alla önskemål om golv och tapeter, och dom har börjat i lägenheten med att riva ur det gamla köket, men än återstår en hel del till. 6 veckor är det beräknat att ta, och det är väl nu ca 4 kvar.... vi får ev. tillgång till förråden redan om 2 veckor...


Det är inte det enklaste att enas ett gäng tjejer om färger och stil, och vi ska även byta ut dom flesta möblerna i samband med flytten också, ännu mer beslut att ta, jag som har SÅ svårt att bestämma mig .. (Anna, himla inte med ögonen...:)





Vet inte varför det är så svårt att komma igång... men det är väl min svacka som sitter i lite än, eller, kan jag ha drabbats av ... LATMASKEN.... ?? men jag säger som en av döttrarna sa häromdan, ÄH det här går snabbt när vi sätter igång..jag tror benhårt på henne :)

13 kommentarer:

Kattlådan sa...

Alla är så himla energiska och tar itu med allt på en gång. Skönt att höra att det finns de som tar det lite lugnt, fast du har förstås din svacka att skylla på... Jag har fortfarande inte hängt upp taklampan som jag köpte i höstas! Suck.

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Grattis till Jessica! Så nu är det bara att fortsätta med nästa projekt...men du, ta det lite lugnt! Kramiz!!!!

Gunilla sa...

Katten, haha, du jag har inte satt fast alla köksknoppar i mitt "gamla kök" som jag köpte för typ 6 år sen :))..du ligger i lä :)

Gunilla sa...

Fenixmonas, godmorgon! tack, jo nu är det "bara" en liten lägenhet, men det blir grejer där också, men det ska nog gå bra..kramizz

Stattinskan sa...

Kommer in med blåslampan för att sätta lite fart på dig :-)
Så.... ner i förrådet nu :-)

Gunilla sa...

Stattinskan, jag börjar i morron :))

Tofflan sa...

Ta det lugnt, ni har ju gott om tid än! Och du har ju två SLAVAR som kan jobba lite ;-)

Så spännande det måste vara att få flytta till nåt nytt - som dessutom är nyrenoverat!

Wandus sa...

Jag har ett sjuttiotal flyttkartonger stående i mitt källarförråd (ett par av dem ännu ouppackade) som jag någon gång ska försöka göra mig av med.
Det är otroligt trist att packa och packa upp.

Gunilla sa...

Margit, tack för dina snälla ord, och vet du vad JAG lyckades med ? du hade fått till dubbla kommentarer, så jag tänkte ta bort en, men råkade ta bort båda !! Det var definitivt inte meningen :) kramen !

Gunilla sa...

Tofflan, jag tror jag har läget under skaplig kontroll nu faktiskt. Och du har rätt, döttrarna är effektiva, och pojkvännen ska jag be köra dubbla pass på gymet här framöver :))

Nu längtar jag faktiskt tills det drar igång :O

Gunilla sa...

Wandus, ja packa och packa upp, är väl näst efter bärandet, trökigast... oj, 70 kartonger, har du såå mycket saker :)

Stattinskan sa...

Gomorron Gunilla ... hur blev det? Är förråden tömda nu :-)
Kram

Gunilla sa...

Stattinskan, hmm, nej kom inte hem till mig förrän sent igår kväll, men nu ska vi försöka ta lite varje dag :) ..du får hålla koll på mig :)