torsdag 1 juli 2010

Det närmar sig..


... till att vi får nyckel till vår nya lägenhet, förmodligen redan till helgen så får vi tillgång till förrådsutrymmen. Sen vet vi inte än hur långt dom kommit i övriga renoveringen, ska ringa upp värden i morgon, spännande.


Det var ingen lätt sak att enas alla brudar om vilka tapeter vi skulle ha, men det blir nog bra, vad vi än har valt, det var inte så mycket som skilde våra viljor trots allt.


Denna bild hittade jag från när vi kollade in tapeter i färgaffären, bilden ger inte rättvisa åt färgerna, men men.. dessa har förmodligen kommit upp i tantrummet, varma sköna sovfärger..






Som ett brev på posten så har Bilsk.....t börjar krånga igen, kylarfläkten går inte igång, vem vet, det kanske blir flytt med denna, då är det tur vi har gott om tid på oss !! t.o.m 1 sept.

Två veckor kvar efter denna, så börjar tre veckors semester. Det ska blir skönt. Jag är väl allmänt piggare nu, men jobbar fortsatt 50 %, och jag ska säga att jag är helt slut i kolan efter dessa timmar, så enligt fabror vitrock så skulle jag inte gå upp mer i tid före semester ändå... det är bara stor risk för "bakslag" då.

Go´natt från Nillan till alla bloggisar som gått i dvala för natten !!

14 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Godmorgon, godmorgon! Mycket att stå i men tre veckors semester är allt gott att se fram emot! Kramiz

Stattinskan sa...

Haha, det kan bli lite trixit att flytta med den där ... Annars kan ni ju packa i bílen ... ni är ju några stycken som kan skjuta på ;-D
Gomorron

Tofflan sa...

Spännande med flytten, men skit att bilen krånglar!.. Och smart av dig att jobba halvtid till dess du känner dig piggare! Ibland tänker jag hur det ska gå om jag plötsligt får ett jobb. Jag har ju liksom inte jobbat sen januari 2009... DET blir nog rätt... häftigt...

Gunilla sa...

Fenixmonas, gomiddag får jag säga då :)ja, det ska bli skönt med lite "ledigt" ... fast nu ser jag verkligen fram emot att flytta, ett tag kändes det oöverkomligt att fixa det..pga allt som tagit musten ur en senaste året ...kramizz

Gunilla sa...

Stattinskan, men om jag trimmar moppen, så kanske den kan DRA min lilla bil?? jaa, smaart !!

Nåja, bilen ska nog fixas tills dess :))

Gunilla sa...

Tofflan, jo kroppen (huvudet främst..) orkar inte mer koncentration är det än, funderade på att prova 75 %, men läkarn tyckte det var för tidigt, det är bara stor risk för "återfall" och hel sjukskrivning.. så detta var nog bäst så länge.

När du får jobb, så är det förmodligen en så positiv kick, att du studsar upp på morronen :))

Daniel sa...

Härligt! bjud mej inlyttningskalas sen!

Ylva sa...

Tapeten ser fin ut. Bajsbrun och guld? Det är ju omöjligt att vara flera som ska enas om tapet...

Gunilla sa...

Daniel, såklart ju :))

Gunilla sa...

Ylva, mja, beror väl på vilken färg man har på det :)) .. fast färgerna gör sig inte så bra mot verkligheten, med mobilkamera i mörker :)

Tofflan sa...

Ja just det! Inflyttningsfesten vill man ju bli inbjuden till!
/Röjarn

Gunilla sa...

Tofflan, uff, med den avsändaren, behövs det ytterligare renovering efter festen då? :))

Tofflan sa...

Mjaaa, ni kanske ska vänta med renoveringen till EFTER inflyttningsfesten... ;-)

Gunilla sa...

Tofflan, har fått nyckeln och varit in idag, blev lite besviken, då dom inte bytt ut i köket så mycket som dom sa, det blir ett snack på måndag...så vi kanske kan hålla oss i köket på festen, så renoveras det igen efter :))