måndag 6 september 2010

Helgen som gick !

Då var det måååndag igen... ZZZzzz ... snooozze race i morse innan man klev upp ur bingen !

I helgen, ja i fredags, då var vi ner till Råsunda och såg Wernblom och resten av Sverige slå Ungern med 2-0 !!!

Ingen sovmorron på lördagen, tog mig ut på en solig morronpromenad innan det var dags för det obligatoriska melodikrysset !!

Lite (nåja, rätt mycket) tvätt skulle skötas om på lördagen också, sen åkte jag ner till Sala.


På söndagen drog vi en sväng till Västerås, så det blev förutom ridhjälmen som skulle inköpas, ett besök på IKEA, och lite ditt o datt fick man med sig därifrån.


Även ett besök på Nisses, där jag hittade fina lampor till vardagsrummet, och sovrummet.

Letar även efter en rund matta, och hittar en perfekt där, som TYVÄRR var slut i den färgen i rätt storlek...hrmm




Slapp söndagkväll, som blev min Dolmiodag, som avslutning... då hade även en hamburgare slunkit ner som lunch från Donken... Nu äre måndag, ha en fin vecka bloggisar !!

8 kommentarer:

Tofflan sa...

Full fart under din helg! Jag blir lite avis på din ork, men vänta bara, jag kommer igen snart!

Kramen! :D

Ylva sa...

Vad står det i serierutan? Jag var också på IKEA igår men handlade bara bea i korvkiosken efter kassan.

Stattinskan sa...

Med så full speed under helgen var du värd en slapp sändagkväll ;-D

Pjoltas sa...

"Dolmiodag"? Är det inte fläskkotlett varje dag nuförtiden?

Grymt att du var med på Råsunda! Jag antar from. att det var din förtjänst att vi vann!

=)

Gunilla sa...

Tofflan, här has det inte heller 100% ork, men skapligt iaf, klart du kommer igen!!

Gunilla sa...

Ylva, oj ja det blev liten text det där. Det står typ "sätt dig gärna, men du får skruva ihop den först ) :)

Gunilla sa...

Stattinskan, jo då, visst får man helgerna att gå :))

Gunilla sa...

Pjoltas, självklart hade jag ett finger med i spelet :))

Vi skulle ha ätit fläskkotletter igår, men det blev fläskfilé :)