lördag 18 september 2010

Jo men så är det !


Tofflan tyckte vid nått tillfälle att jag skulle dela med mig av nya boendet. Pga av att jag lider av uppskjutarsjukan, så har det blivit stiltje i inredningsmomenten. Vi har flyttat, allt är på plats, och vi trivs. Tror jag håller på att landa i det just nu...
Förhoppningsvis ska vi få upp de tyngre sakerna som ska borras upp, men jag är så osäker på vilken skruv, vilken borr, ja och sånt, så jag måste ha Annas hjälp där, det kan hon, eller kanske svärsonen dyker upp och hjälper tant :)


Här är en bild från sovrummet, det var när jag skruvat ihop dom söta sängborden som jag tog den av någon anledning...




Ovan bild tog jag när jag skulle skicka en godnattkram till Spanien, men det blev fel, så det blev nedan istället, tycker det blev ett häftigt ljus.. om jag får säga det själv. Alternativt kan man tycka att det ser ut som nån står och lyser med ficklampa mitt i trynet på mig !!!



Vidare då, köket, här sitter jag just nu, och här sitter det ofta nån...vid datorn :)




Trevligare när man sitter fler förstås... här när vi åt kräftor för nån vecka sedan...
(ps. Bengt, lägg märke till servetterna, priset från tipspromenaden :)

Anna o jag och ungdomarna käkar kräftor

Vardagsrummet, man sitter verkligen skönt i nya soffan, går att "ligga" i 4 av 5 platser..

Tyvärr inget på väggarna än, inget vardagsrumsbord (bara ett litet tillfälligt) ingen matta..men men, Rom byggdes inte på en dag !



Nåväl, det var en liten titt från placet det, kommer säker nått mer. Är inte riktigt vän med nya kameran än..får fila lite på inställningarna på luren..

Nu ska jag laga lite mat, blir inget avancerat, är helt själv idag, det är inte ofta. Saknar döttrarna och spanjorskorna, och till o med mamma som är i fjällen :)

8 kommentarer:

Tofflan sa...

Men å så fint du har fått det! Det ser verkligen fräscht ut med nya tapeter, golv etc.

Fast du... Du får nog träna lite med kameran! ;-) Men ficklampsbilden på dig blev urhäftig! :D

När kommer spanjorskan hem???

Gunilla sa...

Tofflan, ja jag får nog börja använda riktiga kameran...men visst känns det fräscht..

spanjorskan kommer hem på tisdag !

Anonym sa...

Riktigt fint har ni det nu Gunilla, med vackra tapeter o golv o alt.
Carola

Gunilla sa...

Carola, tack ja nu är det bara resten kvar :)

Tofflan sa...

Men man kommer rätt långt med mobilkameran, tycker jag! (Alldeles nyss hade jag t ex kunnat fånga en naken rumpa på bild - om jag hade varit tillräckligt snabb. Den pasaserade i hallen! ):D

Gunilla sa...

Tofflan, jo, fast än gillade jag min gamla bättre, var lättare att ta kort snabbt, det är ju ofta så :) men men, får väl ha nått träningslägerframöver :)

Nakna rumpor i hallen, det var värst :))

Maria sa...

Håller dina köksstolar? Mina har spruckit i ryggen efter två år. Det säger lixom bara knak en dag när någon lutar sig och sedan är ryggstödet helt fladdrigt :-(

Gunilla sa...

Maria, ja nu är dom ju ganska nya, beror säkert på vilket fabrikat också, men jag kommer med en rapport om dom "bangar ur" !!