söndag 28 november 2010

1 advent

I dag går vi alltså in i advent. Har ni ställt fram staken och bakat lussebullar ? Det har inte jag. Som jag antydde i ett tidigare inlägg, åkte en nyinköpt stjärna upp i början av veckan, men den här helgen är jag i Sala, så det spelar ingen roll om resten inte kommit upp. Det kan väl vara mysigt att julpynta på en måndag också ?

På tal om traditioner till advent, undrar om den här vinterfiskaren alltid bruka fiska på första advent ? Jag fångade honom med mobilen, där han med ett paraply som vindskydd, och en grill, satt och fiskade på Ekebydammen i blåsvädret. Jag blev inte direkt fiskesugen själv kan jag säga!


Glöm inte att blåsa ut ljusen innan ni går och lägger er, har redan läst om fler bränder i helgen !

12 kommentarer:

Stattinskan sa...

... fast det ser ganska ombonat ut ;-D

Gunilla sa...

Stattinskan, ja fast det var -12 och blåst...så hoppas grillen värmde :)

cathrin- sa...

Hoppas du fått fram ditt pynt nu då. Trevligt när det lyser från alla fönster, men alla ställer inte upp i det kvarter jag bor. Många ungdomar kanske som struntar i traditioner. Vi äldre håller på dem inte sant?

Gunilla sa...

Cathrin, jorå, idag ska väl det kunna komma upp lite mer pynt även hos mig :)

Anonym sa...

Ja det är ett stressande med pyntet..Lycka till idag då. Men det blir fint iaf.
Nej Hu, det är bättre att köpa fisk i affären..
Carola

Gunilla sa...

Carola, tack, ja fisk ska helst nån annan laga till också :)..men då är det gott :)

Anonym sa...

Klok uppmaning i slutet! Min kompis FEM var nära att sätta eld på sitt kök... Staken fattade eld och det var rena turen att hon var i samma rum... Hemskt!

Gunilla sa...

Tofflan, ja tyvärr är det nog lättare hänt än man tror.. tur det gick bra !!

Daniel sa...

han e som jag å njuter av naturen å skippar adventfirande å pynta!

Fenixmonas sa...

Ser ut som han har det rätt ombonat där han sitter...fast jag vill allt ha sommar o sol när jag fiskar! Kramiz

Gunilla sa...

Daniel, ja han njöt säkert i fulla drag :)

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja sommar, eller åtminstonde skulle jag föredra mars och vårsol, då är det fint att sitta och pimpla :)