onsdag 10 november 2010

Nej se det snöar !!

I morse fick bilen stanna kvar hemma, svärsonen ska byta nån kväll i veckan, och jag har bussen går som passar mina jobbtider så det är ingen fara. Det hade kommit mer än jag trodde, över en decimeter i alla fall, tror jag det är.

Jag hade nog hoppats på att snön skulle hålla sig undan några veckor till, men när man ser hur barnen har kul i varenda snöhög, och åker pulka och bygger snögubbar, så blir man glad i sinnet.
Kanske jag ska ta med Anna till pulkabacken i helgen, vi roade ju oss förra året om ni minns :)

För att inte tala om bergsbestigningen av Mount Sala ! eller varför inte härliga dagar i skidbacken.. Vinter är inte så tokigt i alla fall !




-Vid varenda skolgård och dagis kryllade det av lekande på förmiddagen
Ha en fin lillördag, bloggvänner !!

16 kommentarer:

Anonym sa...

jajamen, det ska jag. Ska gå på bio nu. Hoppas du får det mysigt vare sig du är inne eller ute. Här har gårdagens snöväder försvunnit.
/cathrin

Gunilla sa...

Cathrin, bio är jag inte ofta på.. är det någon ny film på gång ?
Hoppas det blir spännande !!

Anonym sa...

Ja nu är det väl dags för Super-G att dra ut? ;-)

Gunilla sa...

Tofflan, ja det drar i styltorna :))

Anonym sa...

Ha ha ha, jag minns ert knuffande i snöhögar i vintras... Och era livsfarliga eskapader - eller det var väl mest Annan, det eller???

Fenixmonas sa...

Okay, för barnens skull då...men snöfria zoner kunde vi väl ha då kanske...zonen mellan hemma o mitt jobb t.ex...Kramiz

Bella sa...

Det kom lite plötsligt i år. Iaf här nere hos mig. Jag hade planerat att plantera sista busken för i år, men tji fick jag! Too late!

Ha det så jättekul i backen.

Gunilla sa...

Tofflan, ja just ja, blev ju snöpulad på en promenad, det hade jag glömt !

Gunilla sa...

Fenixmonas, herregud, vilken bra idé !! jag röstar med dig !!

Gunilla sa...

Bella, oj då, den busken får du ha inne i vinter då :))

Kattlådan sa...

Du verkar vara på ett härligt humör. Hoppas att håller i sig länge! :)

Gunilla sa...

Katten, haha, brukar jag vara på dåligt humör alltså ? :))

cathrin- sa...

Hej, var är du idag?

Gunilla sa...

Cathrin, saknar du mig :) ... sitter och käkar lunch just nu!

Kattlådan sa...

Nej absolut inte. Fast idag verkade det vara exceptionellt soligt! :D

Gunilla sa...

Katten, jag har mina ljusa stunder :)