måndag 27 december 2010

En ny tjej i tjejligan...

Prinsessan har en ny kärlek, det är Ronja, som dom hämtat hem idag från Norrköping, hon ser ut att vara en riktig go sak. 78 cm i mankhöjd, gör att även jag tycker det är ett behagligt husdjur.

Sen är det ännu mer spännande då hon är dräktig, och till sommaren ska hon få ett föl, och dom väger tydligen runt 20 kg när dom föds, det vill jag gärna se om man får möjlighet.

Välkommen till Sala, säger vi till Ronja då !!



- en överlycklig Anna hämtar hem sin Ronja Rövardotter


15 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Guuud så fin! Förstår att hon är överlycklig! Kramiz

Anonym sa...

Man kan nästan ha den som hund. :D

Gunilla sa...

Fenixmonas, haha ja det är nog bara förnamnet :)

Stattinskan sa...

Dottern hade också en sån liten krabat när hon var yngre. Vår Grand Danois och pållen var lika stora ;-)
Spännande med ett föl :-)

Gunilla sa...

Tofflan, ja, så sa jag också, finns väl hundar som är 78 cm höga :)

Gunilla sa...

Stattinskan, haha, va gulligt !
Ja det skall bli gulligt och se när fölet kommer

Maria sa...

Du, som borde vara expert... finns det längdåkningsspår i Romme? Så man kan åka lite långsammare när dom andra åker i backen? Googlar men hittar inget men jag vill minnas att jag sett spår på andra sidan vägen

Gunilla sa...

Maria, nog för att jag varit många gånger där, men har aldrig tänkt på om det finns längdspår eller ej :(

cathrin- sa...

Vilken gullig liten häst. Rider du med?

Gunilla sa...

Cathrin, nepp, alla andra i familjen gör, men inte jag :) men den här är gullig, har inte sett henne irl än, men har sett några bilder !

Systerdyster sa...

Alldeles underbar!

Gunilla sa...

Syster D, ja en riktig sötis !

Ylva sa...

Jioii, det måste bli världens gulligaste föl, ju!

Gunilla sa...

Ylva, ja spännande !

Annapanna sa...

Gunilla, även om lilla Ronja är alldeles underbar, så är hon ju inte i närheten av lika underbar som DU <3