fredag 17 december 2010

På tal om försigkomna fruntimmer...

Fick en histora av en kollega, tänkte jag delar med mig av den !




Det var en man som hade arbetat hela sitt liv, sparat alla sina pengar och var

riktigt girig när det blev tal om HANS pengar. Just innan han skulle dö sade
han till sin hustru: - När jag dör vill jag att du tar alla mina pengar och lägger
dem i kistan tillsammans med mig. Jag vill ta med mig mina pengar till livet
efter detta. Och hans hustru lovade honom av hela sitt hjärta att när han dog,
så skulle hon placera pengarna bredvid honom i kistan. Och så dog han...

Han låg där i kistan och hans hustru satt svartklädd med sin väninna sittande
bredvid sig. När ceremonin var över, och just innan begravningsentreprenören
skulle stänga kistan, sade hustrun:

- Vänta, bara en stund!

Hon hade en låda med sig och den gick hon fram och lade i kistan.
Begravningsentreprenören stängde kistan och rullade iväg den.
Hennes väninna sade: - Jag vet att du inte är dum men Du la väl
inte alla pengarna där i kistan tillsammans med din man???
Den lojala hustrun svarade:

- Hör nu, jag kan inte ta tillbaka mitt ord. Jag lovade honom att
jag skulle lägga pengarna i kistan med honom.
Menar du verkligen att du lagt alla pengarna i kistan?!
Ja, det gjorde jag, svarade den lojala hustrun. Jag samlade ihop
allt, satte in det på mitt konto och skrev ut en check åt honom.
Om han kan lösa in den, så kan han spendera pengarna....


Trevlig helg och fjärde advent !!

12 kommentarer:

cathrin- sa...

En sensmoral kanske -man kan ingenting ta med sig... osv. Får spendera sina pengar medans man ännu lever. Trevlig advent på dig med med en god frukost.

Anonym sa...

Mycket smart och ärlig fru som höll sitt löfte men klarade sig ändå. Och som ovanstående kommentator skriver, man kan ingenting ta med sig...

Stattinskan sa...

Haha, redigt fruntimmer ;-D

Anonym sa...

Den var riktigt bra, hade hon lagt i pengarna på riktigt hade man ju blivit sur :)
Carola

Gunilla sa...

Cathrin, tackar, humor med viss eftertanke kanske :)

Gunilla sa...

Tofflan, näe det är så sant, vi är ändå kluriga vi tanter :)

Gunilla sa...

Stattiskan, ja både fick sin önskan uppfylld :)

Gunilla sa...

Carola, ja, visst är det väl gratis inträde vid himlaporten ?? :)

Kattlådan sa...

Trevlig helg!

Gunilla sa...

Katten...det samma!

charlotte sa...

haha den är bra. li,ka rolig varje gång
förstår att det känns lite onödigt att betala 1500 för en halkbana med detta väglag

Gunilla sa...

Kloppan, precis fast det har ju ett syfte, och vid 10 av 12 månader av året är det ju barbacka så dom måste så klart finnas :)