måndag 24 januari 2011

Då är det dags att lägga sig i träningsläger !!



I ett kort obetänkligt ögonblick tackade jag ja till att vara med i en volleybollturnering nästa söndag.... på korpnivå alltså..

Spelade en hel del korpvolleyboll fram till för ca 4-5 år sedan. Då avvecklades vårat lag pga ålder och tidsbrist.

Nu ska man alltså ut på banan igen, om än bara för en dag, så jag har suttit här och funderat på hur jag ska ladda upp i veckan nu som kommer !!

Förra veckan tog jag mig till gymmet EN dag, och tänkte försöka hinna dit och trampa lite motionscykel en kväll till i alla fall, kanske lyfta några enkilosvikter för att "väcka kroppen", det går ju inte att skaffa sig träningsverk, utan det blir man lite mjukisgym :)

Fredagsmyset denna vecka blir en och en halvtimmes volleyboll, för att känna lite på lädret innan Söndagen, då det hela går av stapeln.

Håll sen tummarna att man kommer därifrån med armar och ben i behåll !!!

God måndag, därute !






20 kommentarer:

Systerdyster sa...

Vill du att jag har jour under och efter turneringen? Bäst att ladda med stora förbandslådan med många ispåsar. :-)

Gunilla sa...

Syster Y, ja det vore väl det bästa om du kunde ordna med det :))

Anonym sa...

Det tycker jag var ett bra initiativ, bara du inte ligger med träningsvärk sen då när det är dags för match :)
Lycka till Gunilla.
Carola

cathrin- sa...

Vad spännande. Hur pass vältränad måste du vara? Håller med carola, för mycket träning och du är helt slut på söndag och för lite träning - vad händer då?

Gunilla sa...

carola, näe jag ska inte träna nått hårt alls, men måste liksom mjuka upp lite, i övrigt vilar jag mig i form :))

Gunilla sa...

Cathrin, jag siktar in mig på träningsvärk EFTER turneringen, ska bara trampa lite motionscykel, det gick bra förra veckan utan träningsvärk (gäller att ha ett lätt motstånd bara) cyklar hellre lite längre än snabbt :)

Anonym sa...

Jo, jag vet, träningscykel här med - hur länge eller hur långt cyklar du? /cathrin

Gunilla sa...

cathrin, brukar cykla en halvtimme, längre blir för tråkigt. Håller lugnt tempo som man bara blir liite andfådd, läser gärna en bok samtidigt !

Annapanna sa...

Det ska bli såååå kul att se. Ska måla " Hejja Gugge" skyltarna nu. ;)

Gunilla sa...

Anna, YOU WISH ... vi spelar för tomma läktare, förra matchen blev det bråk i publiken, därför har vi straff och får spela med tomma läktare :)))

Anonym sa...

Skojar du eller - tomma läktare? För straff?? /cathrin

Kattlådan sa...

Ha ha är det derby?

Bra gjort Nillan! Själv har jag knappt rört mig i år. Får se om jag kan flänga lite i Dubai. Skrivs om en och en halv vecka.

Lycka till!

Fenixmonas sa...

Kul! Jag håller tummarna så de knakar! Kramiz

Gunilla sa...

Cathrin, hehe, skojar lite bara :)

Gunilla sa...

Katten, åh lyllos dig då .... om jag hårdtränar kanske jag får plats i handbagaget ??

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja vi får hoppas det inte börjar knacka i mina tummar innan det är dags :)

kloppan sa...

frågan är ju om du kan ta dig utdärifrån för egen maskin :)

Gunilla sa...

KLoppan, ja den värsta träningsverken brukar komma två dar efter, så förhoppningsvis hinner jag hem först :)
I fjol hade jag tokont i bena i två veckor efter en dag i slalombacken, så därför ligger jag i träningsläger nu.

Anonym sa...

Volleyboll är ju skitkul! :D

Gunilla sa...

Tofflan, visst är det !!!

(blir paff, du gillar ju inte sport i allmänhet :) eller är du ironisk ?