söndag 9 januari 2011

En långblogg i sikte !!

Ja som sagt, sen trettondagsafton har jag varit ute på vift, så det har inte blivit så mycket bloggande precis dom här dagarna.



På trettondagsafton hade mor lagat i ordning kött och potatisgratäng, och eftersom hon varit borta över jul, och haft besök över nyår, så hade vi lite försenat julklappsutdelande och middag då istället. Jessica och Johanna och vi, ingen numera sugen på julmat, så det satt som en smäck.


Ser ut som mamma varit snäll, för tomten hade lämnat lite paket åt henne också !







På trettondan drog så jag och kryssningsprinsessan iväg på en sistaminutenkryssning till Åland.



God mat, slappa, ja, bara vara, stod på schemat. Dessa kryssningar är ju samma lika, men, ett litet avbräck i vardagen till inte alltför högt pris. Fast nästa gång vi åker på en kortissväng, så tror jag att jag håller mig på land, kanske utforska nått ställe man inte sett tidigare ? time will show!!



Väl tillbaka i Sala i fredags hade Jonna och Linnea ordnat så det stod framdukat taco´s, så vi hade bara att sätta oss till bords igen.



Lördagen gick i slapphetens tecken må jag säga, sovmorron och sen var det bara en sväng till affären för att införskaffa förnödenheter.





I dag söndag så satte vi fart lite tidigare, och vid tolvsnåret hade vi packat för grillning vid Järndammen. Mest survirke där, så vi fick kämpa för att få igång elden, men, vi hade inte bråttom, och korvar och marshmallows blev grillade.


Varm mjölk kokade på pannan så det fanns varm choklad till också, jag höll mig till cocacola, vart så varm efter eldandet !!




Nu är jag hemma på hotell Malmen igen, och ser fram emot att mina flickor kommer hit i morron igen, saknar dom...
Ha en fin kväll bloggers och en fin start på helveckor a ´la 2011 !!!


14 kommentarer:

Kattlådan sa...

Ja hur ska man orka jobba full tid igen?

charlotte sa...

grilla mascmallows måste jag göra snart.
sv: det är bara ett skämt som jag spann vidare på

Gunilla sa...

Katten, ja, det är tungt, men om en vecka är vi inne i det igen !!

Gunilla sa...

Kloppan, hehe,,, jaja men det går att skaffa sig nyyya vettu :))

Farfar-Hebbe sa...

God kväll,,Ja det smakade riktigt bra..Men det är inte så dumt med Tacos heller..Haé Kram.

Gunilla sa...

Hebbe, det är gott med mycket, omväxling förnöjer !!

Fenixmonas sa...

Härligt o fint har du haft det! Fast nu är det slut på extra lediga dagar och allt återgår till det vanliga...Kramiz

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja nu är det bara att bita i det sura äpplet och köra igång med helveckor igen !! kramiz

Anonym sa...

Vilken härlig bild på din mamma Gunilla. Det ser ut som hon inte riktigt vet vilket paket hon ska börja med :))

Får vi inte se någon bild från båtkryssningen med ? haha

Carola

Gunilla sa...

Carola, ja hon ser såå nöjd ut :)

Kryssningen, har nog inte nått tror jag, bara ett fjortiskort vi tog efter våran promenad innan ombordstigning, men det är nog inte så mycket att se :))

Anonym sa...

Härligt med allt, men framför allt korvgrillningen lät ju bara toppen (och jag som inte ens äter vanlig korv, men ändå)

Hare gott och hoppas att det går bra att jobba! :D

Gunilla sa...

Tofflan, med det är en enkel match att grilla kycklingkorv också !! ut och elda bara !!! :)

Annapanna sa...

Carola: Jaaag har kort från kryssningen ;) På Gugge, men jag vet inte om jag blir poppis om jag lägger upp dem?? :D

Gunilla sa...

Anna, det gör du I.N.T.E ... :) ... för då kommer ett som jag har i mobilen på dig :))