torsdag 20 januari 2011

Ett gott skratt förlänger livet !!

Det uttrycket känner väl alla igen ? Jag lovar att jag förlängde livet liite när jag såg premiären på Tv 3´s ny serie "Sommar i Sverige"...


Jag vet att många av er tycker sådana serier är bara trams, och det är det också, men det roar mig i allafall, och min tramsiga humor :))




Vad handlar det om då ? Jo, TV3 har alltså följt ett antal "ekipage" på sommarsemester i Sverige. Hur dessa är utvalda vet jag inte, men det är inte säga några medelsvennar man får följa.

Vad sägs om dom två vänninorna ...65 + som är tokiga i sina papegojor och har med dom överallt. Dom har packat för en husvagnssemester, och i första avsnittet fick vi se hur man INTE gör när man parkerar med husvagn... ps. vet ni att papegojor kan ha blöja??

Två galna "gubbar" ska på kronprissans bröllop. Dom åker i en gammal ombyggd Nissan micra, som drivs med rapsolja... för att värma konservburkar har dom monterat in en hylla i motorhuven !! Dessa tältar på en camping i ett 2-manstält och en princesstält...

Maria Montazami är inte med, men väl hennes syrra !! Hon är väl typ en "wannabee" som sin syster, och dom är väldigt lika i sätt och allt, men hon är ändå inte i klass med Maria. Hon drar genom Sverige med sin dotter. I första programmet tycker hon dotter har för bleka ben, så hon smörjer in henne med "brunutansol" för att som hon säger "vi måste ju matcha varandra" "vi är båda blonda....och tycker om...sol... gosh...

En familj ( typ liiidiingöööö familj" med 3 barn, vana att bo stort. Pappan har hyrt en båt och dom ska bo i den en vecka och åka efter Göta Kanal. Han gick en kurs för typ 18 år sedan...

Vad jag förstår kommer andra familjer och konstellationer dyka upp i kommande program. Inget kvalitetsprogram, men jag skrattade mig igenom timmen det höll på i alla fall.

Nån annan som såg ? Finns på TV3`s hemsida, både klipp och hela programmet om ni är nyfikna....skrattar bäst som skrattar sist :)))))

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte damerna med fåglarna var enormt kaxiga så jag orkade knappt följa programmet. Såg när hon skulle parkera; håll käften håll käften :)
Carola

Stattinskan sa...

Jag tittade på det på TV3 play ... och det säger jag - hade jag varit på husvagnssemester med den lilla, trinda och oförskämda papagojkärringen så hade jag klippt till henne efter tio minuter :-)
Gomorron

Gunilla sa...

Carola, haha näe man tänker liksom..finns dom på riktigt ?? :)

Gunilla sa...

Stattinskan, ja har man ingen trevligare vännina så har jag föredragit att åka själv på semester :)

Fenixmonas sa...

Såg det inte men har sett att det skulle komma...De är säkert utvalda och handplockade för just detta! kramiz

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja visst är det så, men hur får dom tag på dessa
"p-on" :)

cathrin- sa...

Jag har inte tittar på programmet, men sett en s k trailer (heter det så?). Jag trodde först att Maria M syster var en fejk, men hon är tydligen på riktigt. Väldigt lika måste jag säga. Det går kanske i repris?

Gunilla sa...

Cathrin, ja när jag först såg trailern trodde jag det också. men kommer ihåg i ett h-fru program där hon var med att dom lät väldigt lika. mamman låter likadant förövrigt :)

charlotte sa...

ska genast se. verkar skitkul ju

charlotte sa...

tanten som parkerade lät ungefär som en papegoja när hon sade håll käften hela tiden :)