lördag 15 januari 2011

Höjden av slöhet




Må få säga att jag faktiskt kommit igång och tagit promenader, kanske inte varje dag, men varannan i alla fall. Lite är bättre än inget sägs det ....

Trots det ler jag lite åt mig själv efter en konversation med dotter idag.

Hon kom hem efter en vända på gymmet:

-mamma, nu har vi bytt till det nya gymmet som öppnade igår, jättefräsch inredning och nya maskiner

jag :

- men, det är ju längre att gå dit...

Nåja, idag har jag tagit en promenad på en halvtimme i alla fall, så helt slö är jag inte :)

10 kommentarer:

Ylva sa...

Hehe, jag brukar tycka det är fånigt med folk som kör bil till Stadsberget i Hedemora för att springa där.

Vad kul att du lagt till mig i länkarna som Smålandskulla, förresten!

Anonym sa...

Jag längtar tills jag kan börja promenare igen, och eventuellt träna..
Carola

Gunilla sa...

Ylva, ja det är lite knepigt det där. Ja, det är ju precis vad du är, smålandskulla :)

Gunilla sa...

Carola, ja blir mysigt med barnvagn sen !!

Tina Högman sa...

Ja jag måste säja att jag ler lite smått när grannen tar bilen till motionsspåret..!

Gunilla sa...

Tina, ja lite lustigt är det allt :)

Daniel Vardakis Lembke sa...

Vid ett klick på min bloggadress kommer du in på Stockholms största heterosexuella blogg!

Wassen sa...

Jag fick läsa dina ord en extra gång innan "slanten ramlade ned". Det var först så självklart att man åkte bil till gymet ;-)
För så gör ju alla mina bekanta !
Själv går jag inte på gym annat än i undantagsfall. Fast jag borde !

Gunilla sa...

Daniel, ja alla kategorier av bloggar existerar visst, själv är jag okategoriserad :-)

Gunilla sa...

Wassen, hos oss gällde det att hon nu har ca 400 m till gymmet och det blir kanske dubbelt på det nya, så det första jag (slöfock)tänkte på att det blev längre att gå :)