onsdag 16 februari 2011

Prinsessan...


... har ju inte varit med i bloggen på länge, så jag slänger in en bild på oss från senaste resan till Åland, ja vi har börjat med en tradition att ta en promenad innan vi kliver på båten, istället för att sitta på terminalen eller på nått café och vänta... så hinner vi en liten promenad med fika eller matbit. Denna gång var det snöstorm så vi kom inte längre än till slussen och fixade lite tilltugg på coopan där...




... ja, för att byta samtalsämne helt dårå, så ser jag i skrivande stund på TV4´s mästerkocken, det blir närmaste timmens underhållning, gillar ni matlagningstävlingar ?

Och, ja just ja, tvättstugan ska avslutas

Go kväll, vänner !!

12 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Förstår att ni inte kom så långt i snöstorm...Imponerad att ni kom någonstans...Jag gillar mat i alla fall, dessvärre! Kramiz

Gunilla sa...

fenixmonas, ja äta är roligare om du frågar mig, men tävling är tävling :)

Anonym sa...

Även jag har som bekant börjat titta på matlagningsprogram. Alltid lär man sig nåt, tänkte jag... ;-) Men det är svårt...

Anonym sa...

Så förväntansfulla ni ser ut i ögonen :) Så skulle livet alltid vara..
Jag vågar inte åka båt om vintern, kanske får jag skylla mig själv. Man missar mycket på att vara en fegis som mig..
Carola

Gunilla sa...

Tofflan, ja, fast i sånadär program är det ofta så avancerat, mest tänkbart för mig att bli bjuden på :) Annars finns det ju nått positivt med att vara mellan två jobb, att ha mer tid för det, det måste gå fort allt man lagar när man kommer hem hungrig..

Gunilla sa...

Carola, hemma än alltså :) ja, lite ledig tid och få äta gott är alltid att se fram emot. Bussresan från Sala till Stockholm var väl det man mest fasade för, dom stora båtarna går så stadigt, och ingen att krocka med, och inget dike att köra i ;)

cathrin- sa...

Tävlingar är alltid roliga, roligare än traditionella matlagningsprogram tycker jag nog. Själv är jag inte mycket för att laga mat och kan ibland undra varför det är så många matlagningsprogram på TV? Men det verkar vara ett stort intresse?

Gunilla sa...

Cathrin, känns som att just nu är det högoddsare att ha matlagningsprogram och bantningsprogram om vartannat :)

kattlådan sa...

Trevligt att få se dig så nära. :)

Jag gillar ett enda med en divig sur fransman i USA, kan dock inte förklara varför jag föredrar det framför någon annan matlagningstävling...

carola sa...

Men båtarna kan ju sjunka Gunilla, och så ligger man i det kalla havet under en vak och dör..usch.

Nej jag har förresten tröttnat på matlagningsprogram, det är för många.

Ja jag är hemma ett tag till "värkar" det som.
Carola

Gunilla sa...

Kattlådan, det finns nån för alla smaker i den branschen också :)
Ja, jag "tittar" in lite ordentligt hos er för en gångs skull :)

Gunilla sa...

Carola, jo förvisso KAN det ske, men procentuellt är risken större man blir påkörd vettu :)

Det är värkligen en väntan när man närmar sig slutet på väntan... den andra jag väntar på ligger på dag 3+ nu..