måndag 28 februari 2011

Var sak har zin tid . . . .

Vad hände 1967 ? Jo jag föddes, och... Lasse Stefanz (första bilden) ... om jag nu känner mig lite gammal o sliten ibland, så har väl dom all anledning att göra det också i så fall : -)





Alla musiksmaker ÄR tillåtna, och ja, jag gillar faktist vissa dansband. Men i lördags när jag såg uttagningen från Malmö, med Lasse Stefanz som en av deltagarna, funderade jag om herr

Björkman verkligen avser att få fram ett bra och alternativt startfält, eller om det är inkvotering på ålder, erfarenhet och musikstil, när låtarna väljs ut...






De sista ljuva åren, kallar man väl de avslutande åren i sitt liv, borde även gälla karriärer om du frågar mig. Nu ska jag inte vara såå elak, för många gillar dom, och det är helt OK. Smaken är som baken... och faktiskt kom dom 5:a av 8 tävlande bidrag.






Dom slog rekord tillsammas med Christina Lindberg om att ligga längst på svensktoppen med just låten "de sista ljuva åren"...



Men jag tycker nog att dom ska hålla sig till dansbandsscenen, och Olle Jönsson bör sitta bakom trummorna istället för att agera frontfigur med sin hästsvans...



- bäst före datum har gått ut både på mig och Lasse Stefanz...

19 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med om att det känns som om det ska vara en viss portion av vissa musikstilar i den här tävlingen. Men jag fattar inte det riktigt, för det är ju SCHLAGER man tävlar i - inte dansband, hårdrock eller nåt annat. Den tycker jag att det är alldeles för många deltävlingar och Andra chansen, men det behövs väl när så många stilar ska vara med.
Nej, en riktig uppryckning och omorganistion i detta vore helt klart på sin plats!

Anonym sa...

Lustigt jag skrev en kommentar här tidigare, och ser nu att den inte kom med. Here we go again.
Förstår inte heller att dom var med i festivalen, inte så stor chans väl att dom skulle kamma hem segern i euroschlagerfestivalen. Men dom hade säkert roligt och det får man väl kanske unna dom på gamla dar.topparochdalar

Gunilla sa...

Tofflan, det har bara krånglats till mer o mer, och mer skit in, men det är vi som röstar och ska inte gnälla sen när vi skickar nått mjäk igen för att tävla med ;)

Gunilla sa...

Toppar o dalar, nå visst dom är väl inte sämre än många andra, men deras liksom tid är på nått sätt "done" liksom :) ... iaf i dessa sammanhang !

Stattinskan sa...

Jag är inget fan av dansbandsmusik - men jag måste erkänna att det är bra musik när man springer på löpbandet ;-D
Svar. Jag kommer inte ihåg om det var du som frågade om "sökord"? Oavsett så får du veta det nu ;-D
Gå in på "statistik" och tryck sedan på "trafikkällor"
Längst ner på sidan finns rubriken "sökord"

Kramar

Gunilla sa...

Stattinskan, ja då ska det vara glatt o svängigt :)

tack, hittade sökorden...bla "häxa" fanns med, och det är ju lättförståeligt ; hahaha

kattlådan sa...

Jag får obehagsrysningar av dansband och särskilt den här sångarens oförmåga att uttala "e". "Den lycka som vi kännör..." mycket irriterande. Vilket är själva kvintessensen av schlagerfestivalen att få sitta och uppröra sig lite i sofforna. Jag tyckte Melody Club var bäst i förrgår och de kom nästan sist. Smaken - baken igen.

Tina Högman sa...

Jag tror inget av det där funkar i Eurovision sen, man måste in med nåt nytt. Vanlig svensk schlager är ute. Har vi inte sett det tillräckligt många gånger de senaste åren, att det de flesta svenskar tycker är bäst, håller inte resten av Europa med om??
Lordi vann, och året efter kommer halva startfältet med rocklåtar. En söt kille med fiol vinner, och hur såg det ut året efter då?
Nä, NYTT måste det vara.

Ylva sa...

Jag är tillbaka! Dansband är inte min genre men tydligen räknas Playtones dit och de var bra, tyckte jag.

Unknown sa...

Katten, ja du, dessa dialekter...Jag tyckte melody club kom långt före ls... men men...

Unknown sa...

Tina, håller helt med, så typ playtones tror jag skulle kunna vara lite utstick ? eller vad tror du ?

Unknown sa...

Ylva, ja då är vi på samma spår !! vi får se vad som händer..

Anonym sa...

Men då så..... det är JAG som tydligen utan vetskap skaffat mig en psedonym.. som Evelinn... glöm det, råkade skriva på en annans inlogg..spännande va ? Men, det är Gunilla som skrivit !!!/nillan på näääääätet

Fenixmonas sa...

Var sak har sin plats och jag gillar ju dansbandsmusik men tycker inte det hör hemma i denna tävlong. kramiz

Gunilla sa...

Fenixmona, ja det gör jag till viss del också, och endel dansband kan göra schlagers ... men det här var ingetdera :)
kramiz

Tina Högman sa...

Evelinn: Jag har inte sett alla deltävlingar, men jag såg playtones. Tror definitivt att dom kan ha nåt som funkar! Lite annorlunda!

Gunilla sa...

Tina, precis, playtones är en kort att satsa på, håller med !

kattlådan sa...

Det där med den kommenterande Evelynn var spännande. berätta mera! ;) Har de tagit bort Chuzzles från King-sidan apropå ingenting?

Gunilla sa...

Katten, haha ja visst var det? blev så förvånad jag också att jag börjat med pseudonym på min egen blogg *asg*

Ja och jag är ARG !!!!! visst är det värdelöst? men du kan googla och hitta det på andra sajter...
Numera är det IQ Bubbles på facebook jag utmanar mig med emellanåt :)