onsdag 2 februari 2011

What t´ f-k ???

Nä nu blommar asfalten, eller nått.... hörde igår på radion och läste även i tidningen om....



- RO anser att mannen på bilden (dvs Boxer-Robert) framställs som ett sexobjekt, och därmed ska den fällas.


Det har skrivit mycket om detta, och dom flesta tycker det är hur fånigt som helst att den över huvudtaget anmälts, och jag sällar mig till den skaran.

Enligt anmälaren så skulle "Robertbilden " skapa press hos både yngre och äldre män....

Läs mer i Åsa Erlandsson artikel i aftonbladet.



- En HM modell är väl inget att anmäla, däremot en animerad bild av en man i Boxershorts...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så larvigt! Det är nog för att Robert är så lik prins D!...

Anonym sa...

Du Gunilla, där satte du huvudet på spiken ! Ett mycket bra inlägg. Tack.

Ha en trevlig dag. Jag måste länka till ditt inlägg idag, för de påvisar verkligen hur korkat samhället kan vara.

Carola

Gunilla sa...

Tofflan, haha är det så är det ännu värre !!

Gunilla sa...

Carola, ja, när en animerad bild blir anmäld, bara för att det är en man ... så kunde jag inte hålla tyst !! ha en fin dag du med !

cathrin- sa...

Inte mycket att uppröras över tycker jag. Hur många halvnakna damer möts man inte av på reklampelarna ute på stan?

Gunilla sa...

Cathrin, precis vad jag jämförde med, vardagsmat liksom...

vad jag upprörs lite av är att stämningen blev godkänd...

Anonym sa...

Detta är ju bara inte klokt, läste om det.Finns så mycket konstigt folk där ute. Ska man skratta eller gråta? Att man ids hetsa upp sig för en sån sak.
topparochdalar

Gunilla sa...

Toppar, eller hur ? snacka om att sila mygg och svälja elefanter !!

Anonym sa...

jag tänkte precis detsamma som du när jag läste det. alla reklampelare hm haft med bilkrockar som följd.. men en animmerad man.. självklart väldigt sexistiskt :)

Gunilla sa...

Kloppan, ja man upphör aldrig att förvånas... :)