onsdag 6 april 2011

Svar på gissning no 2

Jag kanske var liite för svår med gårdagens gissning, men det trodde jag att den första skulle vara också, men där hade jag fel, därför tog jag ut svängarna lite.
-
Produkten ni såg var ...... ÖRONBLINKERS !!! Du kan inte beställa dom just nu, för dom är SLUT !!!?? Hör o häpna... med annars kan ni beställa ett par hos roliga prylars hemsida, för endast 79 :-
-
Så här beskrivs dom:
-
"Det är dumt att gå omkring på stan och inte visa för folk var man är på väg. Det kan lätt hända olyckor. Kanske är du en sådan person som ofta krockar med andra personer på stan och söker en lösning? Vi har den! Öronblinkers monteras bakom båda dina öron och du fäster sedan kontrollenheten i ditt bälte eller krage. Ska du svänga vänster så trycker du bara på vänsterknappen och tvärtom när du ska till höger. Riktigt smart och säkert! "
-
Har någon som bor i storstad sett detta fenomen? he he ....

8 kommentarer:

Systerdyster sa...

Åh, så dumt. Det borde jag ju ha förstått. Jodå, här i stan har nästan alla öronblinkers. Jag har tänkt beställa...men de är ju som sagt slut i lager.

Men idén är inte allas dum fast mest skulle jag vilja att folk hade bromsljus i nacken, det är så irriterande när någon tvärbromsar framför en. ;-)

Anonym sa...

Underbart! Såna bord ju jag ha när jag är ute och går, jag som klagar på alla som inte använder blinkers! :D
Kram, detta var riktigt roligt!!!

Anonym sa...

Det hade jag aldrig klarat. Så mycket märkliga prylar det finns./cathrin

Gunilla sa...

Systerdyster, bra affärsidé, du kan väl lansera kombinationen blinkers/bromslampa, det verkar vara åtgång :)

Gunilla sa...

Tofflan, ja, kul att se att ni är såå nära fast det är så konstiga saker. Kul du gillar det, fick idén från dig med dina bilder, det här blir ju lite svårare, ska filura ut nått nytt snart, så ni får använda geniknölarna :)

Kram o Blinka lugnt !

Gunilla sa...

Cathrin, men du impade som tog första!!! Systeryster ska utvecka idén, bromslampa, och då tänker jag direkt att det borde gå att "dubbelblinka" också om man möter nån man känner, eller vill visa extra uppmärksamhet :)

Den har utvecklingspotential :))

Stattinskan sa...

Jamen ... då hade jag nu nästan rätt ;-)

Gunilla sa...

stattinskan !! ja nära var det :)