måndag 16 maj 2011

Hallå mina vänner !

Här har varit lika segt som blogger varit några dar innan helgen.... som nämnt tidigare var Anna sjuk..ordentlig hosta o feber, som inte än riktigt gett med sig....





- krya på dig Prinsessan


Sen var ju jag ute på strapatser, utan problem.... sen åkte jag ner till Sala på lördagen, och gick lite hårt åt på gräs som vandrat in i gruset, och körde även durrande trimmer däremellan, och jag höll nog på lite för länge..tänk att man aldrig lär sig. När jag vaknar på söndag morgon är det nästan omöjligt att röra nacken, och lyfte jag eller rör

de armarna så strålade det smärta ut i armar och nacke...så det blev en lugn söndag, ligga en stund, stå en stund, gå runt lite... vila helt enkelt.

I morse kändes det lite bättre, värker inte såå mycket när jag skriver på tangentbordet. Men, det blir att vara försiktig, och eftersom mitt jobb är kontorsjobb med mycket terminal så är jag hemma idag.





- sällan det är killar med i bloggen, men här får ni en illustration.... skulle vilja dra ett rött streck över axeln ner över armen, och ett upp mot huvudet också...och på båda sidor... sån är min dag




Men, det finns nått trevligt att skriva om idag också. Grattis JONNA på 18-års dagen ! Då måste vi ha med ett par bilder på henne och hennes älskade Winnie !! Det finns många typer av hästar i Snarpsätra ..









Jonna o Winnie

Träning ger färdighet !

- Nu har prinsessans inga omyndiga barn heller, dom är vuxna nu våra J:n !

(Bilderna är lånade från Ronjas blogg)




Trist i sammanhanget är att vi inte kan åka ner och gratta Jonna idag då Johanna ska vara med på modevisning när avgångsklasserna på estet/modelinjen ska ha uppvisning i kväll. Jag missade det förra året, så jag vill gärna se det i kväll.




Jessica hon jobbar em/kväll så hon är också upptagen ... vi får åka och gratta en annan dag, det blir nog fullt upp ändå i Snarpsätra.




Nu måste mina axlar vila.... sen ska jag titta in till mina bloggvänner !!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, att vila är den bästa medicinen ibland. Jobbigt att ha ont och att missa modevisningen. Så synd. Nåja, du tycks ju hålla humöret uppe ändå. Krya på dig vännen. /cathrin

Gunilla sa...

Cathrin, modevisningen kan jag se, behöver inte använda armar och axlar då...

Anonym sa...

Aj aj aj, det låter inte skönt! Sitt nu inte vid datorn för mycket utan vila så mycket du kan! Bäst är nog att försöka röra sig som vanligt, men inte överdriva.
Hoppas Anna kryar på sig! Jag har haft jordens huvudvärk med tillhörande illamående idag, men då har jag fått insikt om att jag har ett huvud. Positivt tänkande, vet du! ;-)

Kramen!

Gunilla sa...

Tofflan, vi får krya på oss i sakta mak....kramisar !

Ylva sa...

Har du trimmat så du måste sjukskriva dig! Det skulle aldrig hända mig...

Anonym sa...

Gräs i grus vet jag ALLT om. Stackare, hoppas du slipper värken snart!

Gunilla sa...

Ylva, shit happens ... :)

Gunilla sa...

Ama, lite i taget nästa gång ;)

Fenixmonas sa...

Aj, aj...jag vet hur det känns! Har gjort samma misstag...Gott att det är lite bättre i alla fall!
Grattis till henne! Kramiz

Unknown sa...

Fenixmonas, ja man får väl lära sig av misstagen... förr kunde jag jobba i trädgården utan att få ont, jag måste blivit gammal :)

Anonym sa...

Hur är läget idag dårå?????
/Drulrika

Anonym sa...

Bortfall överallt tycks det. Hur är det med dig idag? Tyckte du skrev något om att du inte hade möjlighet att se modevisningen (men jag är väl stressad och förvirrad - sorry)/cathrin

Gunilla sa...

Tofflan, tackar som frågar, jo lite rörligare, men just att sitta vid datorn känns... så det blir bara en liten stund, är hemma idag också...

Gunilla sa...

Catrin, jag missade förra året, också missade vi ett kalas pga av att jag skulle gå igår :)

Gunilla sa...

Oppss.. om nån skulle fundera...så har jag GUNILLA skrivit svar på inlägget från FENIXMONA på dotterns skolföretags inlogg... så Evelinn var en psedonym för Gunilla...jag kan då jag :)