onsdag 18 maj 2011

Hej, är det för mycket begärt ??

Bli nu inte chockade över bilden jag lagt in, jag googlade på "hej" på bilder, och denna kom upp nästan först... "hej sexiga kvinnor..." ... jaja ett tips om nån är intresserade :) GOOoogla...






Hade väl tänkt en mer humoristisk bild till inlägget. Men, vad det handlar om.... jo, när man bor i en trappuppgång med 9 lägenheter... hör det inte till god ton att säga "hej" när man möts i trappen ? eller är jag fel ute ? kanske beror det på att jag är född på wischan där alla känner alla...


En "man" i typ 50 årsåldern bor i samma uppgång. Har mött honom ett par gånger i alla fall, jag har hejat och två gånger har han tittat på mig som nått katten släptat in, en gång verkade han dock lite påverkad...typ full, då svarade han.


När dottern med vänner satt på bänken utanför så var det han som sa ...HEEEEJ... först... OK,, I got the point... och idag när jag mötte honom så tittade jag bara bort och sa inget...känns konstigt men nu vet man reglerna.... över 25 så heja inte på honom flickor !!


7 kommentarer:

Ylva sa...

Det var en besynnerlig bild på "hej". Jag tycker också att man hälsar om man möter någon i sitt trapphus.

Anonym sa...

Jag känner igen det där precis. Vissa av mina grannar avskyr mig bara för att jag har råkat säga till dem vad jag tycker (att deras rökning stör, att deras grillning stör, att deras ungar skriker etc). Nej som ensamstående, snart 50 (!) ska man hålla käften och i stället prata bakom ryggen, gå omkring med listor för att få bort sina grannar (!) och liknande. Fy 17 vilka falskingar!!!
Så du... Du är inte ensam. Men det är, ursäkta mig, ETT JÄVLA SÄTT!
Kram och krya på dig!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stattinskan sa...

Ja, visst känns det igen och ju längre söderut man kommer i Sverige ju färre "hej". Hemma i norrland hejar man oavsett - i skogen, i affären, i trappuppgången ... Men här, där jag bor tittar man inte ens på varandra - med vissa FÅ undantag! Opersonligt är vad det är!

Gunilla sa...

Ylva, ja det liksom går automatiskt, men nu har jag bestämt mig att låta bli att hälsa på denna surpuppa :)

Gunilla sa...

Tofflan, ja det är då märkligt hur folk kan vara va !!?? och ja, jag håller med dig !

Gunilla sa...

Stattinskan, ja du har nog rätt vad gäller den geografiska aspekten. Sen är det förstås skillnad på storstad/lantort. Men det är väl bra mycket trevligare att hälsa än att ignorera ? hur jobbigt kan det va liksom ? Övriga som bor här hälsar normalt, men det är väl bara att låta honom gå i sin lilla värld..