torsdag 12 maj 2011

Jag tänkte blogga..

.... om min strapats idag. Jag tog cykeln i bilskr----t, och åkte en och en halv mil till en som har en bilverkstad ute på wischan.... i Stusshyttan. Jag tog en bild på bynamnet och tänkte påpassligt säga att jag kommer ha ont i stussen i morron, efter 15 km cykling hem....

Nu är det så att det krånglar med överföringen av mina bilder jag tog....därför så blir det lite enklare rapport av detta..

8 km grusväg, sen resten asfalt, bah.. men nu är jag hemma igen, och ska slappa resten av kvällen. Det längsta jag cyklat hittills i år är typ... 2 km... så det lär väl kännas efter alla upp o nerbackar..

Men, det kommer säkert inte kännas lika mycket som räkningen efter bilreparationen...men en smärta i taget....

På tal om smärta, Jessica skar sig i fingret idag, ville inte sluta blöda, med till slut så...det är bra nu, hon är och jobbar. Prinsessan är hemma idag, ont i halsen och hosta, passar på att slänga över en puss här då, krya på sig !!







- som vi brukar säga Tofflan, en fjortisbild kan vi bjuda på emellanåt :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag cyklade HEM från jobbet under ett par år. 12 km, ca. Jag är ju ingen morgonmänniska så Anders skjutsade mig och cykeln till jobbet. Hans belöning var att jag hade trampat av mig alla aggressinoner när jag kom hem och var tämligen tyst. (Förutom dom gånger jag cyklade till pendeltåget och tog det hem med cykel och allt :-) )
Orkade helt enkelt inte säga nåt, var helt koncentrerad på att få tillbaka syre i kroppen igen.

Sen upptäckte jag att det fanns mopeder :-D

Sladdertackan sa...

Det finns silikonöverdrag till cykelsadeln, då kan en otränad rumpa stå ut nästan hur långt som helst.

Anonym sa...

Din fjortisbild med puss gör säkert prinsessan frisk.
För övrigt, vilka strapatser!!!

Gunilla sa...

Sladdertackan, ja det gör det och det har jag...men första gången men långväg..ont iaf :)

Gunilla sa...

Amacasa, jag cyklade också till jobbet tidigare,,,men du sen jag flyttade blir det liite långt...annars är det skönt att cykla !!

Gunilla sa...

Tofflan, man får offra sig ibland :)

Ja tyvärr smärtar nog cykelturen mindre än räkningen sen,,, men det tar vi då :)

cathrin- sa...

Din stackare. Hur mår du? Det tycks ha varit en del motgångar på sistone. Hoppas du får en jättebra helg nu och att det regnar manna från himlen. Ska vi hålla tummarna för Eric S?

Gunilla sa...

Cathrin, fysiskt helt ok, ja psykiskt med... Jag röstade inte på saade i svenska finalen, men vi håller väl en tumme ändå va? :)