fredag 20 november 2009

Finns fem fel !

Nåja, kanske inte fem fel... men jag stannade till och funderade lite och kliade mig i huvudet när jag stack in det i dotterns rum igår. Det här synen mötte mig :



Min första association var högen med ihopknölade papper, och jag såg framför mig en författare och hans gamla skrivmaskin anno 1960 typ.. Men, det som var fel var att en bärbar dator står bredvid, det liksom stämde inte...
Nåväl, fick veta att det var en ren slump, hon hade precis suttit och rensat ur lite papper som hon inte skulle ha kvar, kanske ville hon avreagera sig lite, med att knöckla ihop dom :) .. och datorn råkade bara stå där :)

12 kommentarer:

fen sa...

hehe... ja det blev en misch-masch av två epokers teknik :)

Trevlig helg på er.

Annapanna sa...

En underbar bild!! Min hjärna gjorde just det tankefelet i nån sekund, innan jag läste texten, att hon hade hållt på med läxan och att det trillskades. *s*

Gunilla sa...

Fen, ja man fick tänka lite där :)

Anna, nej, det var inte läxan, det var rensning i anteckningar :)

Anonym sa...

En härlig bild! Och man får just associationer till författare och skrivmaskin - sen blir man förvirrad när man ser datorn bredvid... Kul!! :D

Gunilla sa...

Tofflan, eller hur? scary :)

Carola sa...

Det går ju åt mer papper nu sen vi börjat använda skrivare och grejer. Roligt är det att skriva ut bilder och sånt där..

Sen har hon ju en liten vit sladd som hänger ut där . Vart går den ?

Gunilla sa...

Carola, så sant... men en författare som vill börja om idag, trycker bara på delete :)

Den vita sladden är "dongeln" till det mobila modemet :)

kattlådan sa...

Så där ser mitt köksbord ut så fort dottern har behagat sitta där. Det måste vara något i deras generation? När man har läst ett papper ska det rivas och knycklas därför att...?

S@ra sa...

Lustigt, men jag knycklar också papper innan jag slänger dem. Eller snarare viker ihop ett par gånger så det blir ett "rör" och så vrider jag det så det liknar någon sorts fjäril. Vet inte varför.

Gunilla sa...

Katten, ja och tänk hur dom kan SPRIDA dessa läxpapper, köksbord, vardagsrum, eget rum :)

Gunilla sa...

Sara, det kan inte vara så många papper åt gången iaf om du gör sådana konstverk :)

Anonym sa...

Jaha trådlöst mobilsladd då förstår jag :) CArola