måndag 23 november 2009

Måndagssyndrom....







ALZHEIMERS' ÖGON TEST

Räkna alla ' F ' i följande text:

FINISHED FILES ARE THE RE
SULT OF YEARS OF SCIENTI
FIC STUDY COMBINED WITH
THE EXPERIENCE OF YEARS...
(läs nedan)

Hur många ?


Scrolla ner för svar:













Fel, det är 6 – inget skoj.
LÄS DET IGEN !
Gå upp och läs texten igen och hitta alla 6 F' innan du rullar ner..












Anledningen är den här.
Hjärnan ser inte ordet 'OF'.

Ofattbart eller hur? Gå tillbaks och titta igen!!
Alla som räknar alla 6 'F' första gången är ett geni.


Tre är normalt, fyra är ganska unikt.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha va kul! Jag älskar sånt här! Och min hjärna såg inte heller f:n i of! :D

Gunilla sa...

Tofflan, man blir helt OFF.. :)

Kattlådan sa...

Om man kom ihåg tricket sedan man gjort samma test för flera år sedan? Då har man iaf inte Alzheimers väl? ;)

PJOLTAS sa...

Fan så obehagligt! Jag fick bara till 3 st första gången.
Jag la till din låt..fast med Lotta Engberg.. Det var den enda versionen jag hittade.
Vår lista är nu färdig iaf!
=)

Gunilla sa...

Katten, nä precis, det tyder på att du har minnet kvar :D

Därför, är detta test ALLTID aktuellt ...

Gunilla sa...

Pjoltas, jag fick faktiskt 4 själv.. paff att jag missa 2..

Jasså, har hon spelat in den? det visste inte jag:)

Motvalls gubbe sa...

Kors, jag såg fyra första gången. Betyder det att jag är unik?

fen sa...

Jag tror det kan anses att jag fuskade, för jag fick 6F, men jag vrålstirrade och gick långsamt igenom texten och följde med fingret och räknade.

Gunilla sa...

Motvalsaren, lika som jag !!! vi är förmodligen unika :)

Gunilla sa...

Fen, det är ju tillåtet :) .. men det är lustigt att ögat kan bli lurat när man läser och ändå TYCKER man glor noga..

Annapanna sa...

otroligt.... men så är jag näst intill dyslektiker ;)

Gunilla sa...

Anna, your not alone :)

Jonna sa...

Öhm.. Jag såg fem första gången. x)

Gunilla sa...

Jonna, det var inte illa :)