torsdag 26 november 2009

Mörkt, dystert, regnigt ....


I helgen som var kunde vi njuta av en underbart vacker lördag för årstiden. Det var den första dan på länge som vi såg solen överhuvudtaget här i södra Dalarna.

I dag på förmiddagen var det något som "retade" min blick när jag satt och jobbade på kontoret, jag vred på huvudet och tittade ut, och jag kunde skönja blå himmel !! Jag kom på mig själv med att sitta och titta på det blåa ett långt tag, och plötsligt så gav träden ifrån sig SKUGGOR ... jo, det är sant, solen trängde för ett par minuter igenom det tjocka molntäcket. Men säg den lyckan som varar... efter ett tag var det åter grått, och lagom till lunchtid så regnade det igen. Ordningen var återställd !






Slänger in en bild, där jag vinkar till er från min lördagspromenad. Solen stod inte högt, som synes, fullt såhär opropertionerlig är jag inte i vanliga fall :)


I helgen är det första advent, man tror knappt det är sant. Den här bilden är från början av februari när vi hade en riktigt köldknäpp, det gick inte upp över -15 ens på dagarna. Det är vinter det !



12 kommentarer:

fen sa...

I lördags var det soligt här hos oss också. Vi tog oss ut på en promenad likaså (& medhavd kamera). Samma-samma. Jag skulle tro att halva Sveriges befolkning passade på att få lite sol på sina gråa nosar.

Gunilla sa...

Fen, precis, den uppfattningen fick man, det är väl det positiva i det hela, att man njuter extra när man varit utan solen så länge...

Anonym sa...

Haha, Långben!!!! :D

Wandus sa...

Vilken lycka att för, om än en kort stund, åter få se solen skymta fram. Det är annars såååååååå gråååååtttttttt och möööööörkt att jag vill gråta.

Gunilla sa...

Tofflan, värsta eifeltornet :)

Gunilla sa...

Wandus, ja såå dystert när dagarna passerar och man knappt ser dagsljuset...man bara BEHÖVER solen nu !

Anonym sa...

Å vilken fin bild på snön där, längtar efter snön /carola

vilka lååånga ben du fick i skuggan..

Gunilla sa...

Carola, visst är det härligt med riktig vinter ,,,

ja lång är jag i vanliga fall..men här blev det rejält extra :)

Bonde-Susanne sa...

Hej! Vad härligt det ser ut med snö. Man börjar verkligen längta efter den vita färgen :-) Är det en islandshäst du har? // Susanne

Gunilla sa...

Susanne, det är dottern som rider Cesar, hennes kompis häst, men hon och syrran har Midur ihop, men detta var en så mysig bild..så därför fick cesar var med :O

Kattlådan sa...

Åh är det så där man ska göra för att få långa tjusiga skånkor?

Jag längtar inte efter snö. Vill bara att det ska vända nu.

Gunilla sa...

Katten, ja med lite fotoretucherig blir man riktigt snygg :O

Jag vill ha vår...MEN ett par månader med riktig vinterväder, har jag inget emot :)