tisdag 15 december 2009

Hej mitt vinterland !

Dagens STORA samtalsämne på jobbet var snön som äntligen föll. Sittande inne och se flingorna dansa ner timme efter timme, nästan ett halleluja moment.




Jag hör absolut till dom som vill ha snö och kallt under vintermånaderna, men man är tacksam när det kommer lite pö om pö ... så skottmaskinerna hinner hålla vägar och dylikt rena.

Är det nån som tycker dom fått för lite snö, kan man titta på den här filmen och tänka att det kanske är rätt OK ändå :)




Kunde inte låta bli att le när jag gick från jobbet idag, när folk redan muttrade över översnöade isiga bilar, snöplogvallar lite här och där...

En man som gick precis framför mig halkade och drattade på rumpen, och undslapp sig kommentarer som "f-n hur svårt kan det vaa att sanda !!" Jag fick bita mig i både tunga och läpp för att inte brista ut i skratt, för det ser onekligen roligt ut, och när man förstått att det gått bra, så är det inte lätt att hålla skrattet inombords :) När snön vräker ner så här kan man inte förvänta sig fräscha gångbanor... fast, jag hade säkert sagt nått likvärdigt om det var jag som slog ner laggårdsdörrn i backen !

Ta det lungt nu bloggvänner, så ni håller er på benen och på vägen !!!




16 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte snälll, du, som skrattar åt gubbar som nästan drattar på ändan. Själv gjorde jag två ursnygga piruetter igår kväll - idag har jag klarat mig bra! :D

Daniel sa...

ajajba föll på rumpan i sthlm i lördags å folk skrattade då det såg så lustigt ut... icke skratta! ;)

Men härligt med snö... i rimlig mängd

Gunilla sa...

Tofflan, jag höll mig..men såå nära :) .. men det gick bra med gubbrumpan..tur du klara din åsså :)

Gunilla sa...

Daniel, ujuj.. hur gick det med lilla rumpisen, hoppas bra iaf :)

Wandus sa...

Min cykelfärd till jobbet gick vingligare än vanligt i dag men envetet likt en plikttrogen brevbärare strävade jag mig fram genom snövallarna på min färd till min arbetsplats.

Ylva sa...

Jag brukar skratta rakt ut innan jag vet hur det gått för den som ramlat. Det är jobbigt när någon skadat sig...

Gunilla sa...

Wandus, vilken tuffing...har du dubbar på cykeln ? såg en som slirade sig förbi här i kväll..såg faaarligt ut !

Gunilla sa...

Ylva, hmm ja såå lätt hänt, men man får försööka bita ihop, det är iaf inte elakt menat...men det kanske inte är nån ursäkt :)

Anonym sa...

Jag kom också på mig själv med att gnälla, när det var snö på hela bilen när jag skulle åka hem. Carola

Annapanna sa...

Jag har än så länge bara glada tankar om snön. Den är välkommen och jag hoppas den tänker ligga kvar några veckor.

Lite kul är det också det här att många verkar lika överraskade varje år, över halkan ;)

Hästen fick 16 st broddar iskruvade i skorna idag, det kan vara ett exempel att följa.

Gunilla sa...

Carola, du var inte ensam, och knöckliga vägar att köra bil på var det igår. Skönt att ta bussen till jobbet i morse :)

Gunilla sa...

Anna, några veckor, gärna ett par månader för mig :)

Micael Rombin sa...

För två veckor sen stöp jag utanför mitt jobb, skulle göra en snygg undanglidning för ett hinder. Insåg för sent att jag inte var 20 längre utan stöp i backen med en hejdundrande smäll, knät sönderskrapat (byxorna höll dock) slog nog i allt som går att slå i, har nämligen fortfarande ont i ryggen, kan inte sitta eller stå längre stunder. Insnöade Gävle kommer man ihåg, den vintern var ett h-vete för hela landet om jag minns rätt men jävligast för Gävle. Det gick väl flera dygn om jag minns rätt innan dom blev av med snön.

Gunilla sa...

Aj aj Micael, sicken osis, ja man kan göra sig rejält illa på en vurpa. Hoppas ryggen och övrigt snart är bra igen.

Ja, man minns det året Gävle hade så mycket snö, vi var nog rätt insnöade allihopa, mer eller mindre :)

Anonym sa...

Funderar också på att börja ta bussen..Carola. (bra ide)

Gunilla sa...

Carola, när det är kallt och halkigt är det faktiskt bekvämt!