fredag 29 januari 2010

Skön fredag !!

Skönt att klämma in med en ledig dag ! Sov ganska länge, käkade frukost och läste tidningen i lugn o ro. Resterande brudar har dragit till jobb o skola, men det dröjer väl inte nu förrän dagen är slut för dom också.


Solen skiner och det är underbart vackert ute, så jag har tagit en långpromenad. Otroligt vad mycket snö vi har, och det ligger så fint kvar på buskar o träd, t.o.m på nakna träd så har snön klängt sig kvar









I kväll börjar en ny komedi i TV4, SOLSIDAN. Har inte läst så mycket om den, men handlar om ett par som övertar en villa i de finare kvarteren, och hamnar tydligen lite i kulturkrock.
På tal om krock, så går det samtidigt med ett annat bra program, SKAVLAN, men både går väl i repris så vi får väl se hur röstningen går bland tv publiken här hemma.


Mia Skäringer är en av skådespelerskorna. Funderar dock på om hon inte kunnat tjäna lite mer pengar om hon valt andra kroppsdelar :)

Trevlig helg på er !!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Å, fin trädbild!!!
Ha en bra helg!!! Anna jobbar och jag ska vara hemma och städa och laga god mat till min kära, tänkte jag.

Gunilla sa...

Tofflan, du är väl så gullig, din Anna är nog tacksam för den supporten. Just nu sitter jag vid datorn och den yngre dottern dammsuger...( bra va ?) :)Den äldre är och jobbar lite extra, ska hämtas strax. Sen kommer förmodligen Anna med J no 3 till oss i kväll, det blir kebabkväll :)

Annapanna sa...

TV-krocken löser vi nog. Skavlan är ju på bra repristid, så Skärninger får det väl bli?
<3

Kattlådan sa...

Hoppas att jag härmed blir den första som gratulerar på namnsdagen i år! Grattis, grattis! :)

Solsidan missade jag. Ska genast leta efter Play eller repris.

S@ra sa...

Grattis på namnsdagen GUNILLA! (Klart att man skulle bli "besegrad" av Kattlådan. Hon hann först med gratulationerna.)

Anonym sa...

Du... jag har inte börjat dammsuga än, har inte duschat eller tvättat håret och färsen glömde jag att ta ut i morse...
Sitter ju bara vid datorn, för bövelen! ;-)
Men nu ska jag strax göra ett ryck!

Gunilla sa...

Anna, absolut :)

Katten, tack !! Jag är imponerad av att du kliver upp mitt i natten för att bli först :)

Sara, du är god två, tack !!

Tofflan, det är skönt att sega lite på morron, jag ska strax diska, alla brudar har åkt till sina gustafskorvar så jag blev själv :)

Kattlådan sa...

Tack för tipset. Den var kul "Solsidan"!

Och nu har vi bara fyra poäng kvar så se upp! :)

Anonym sa...

Men duuuuu... Du har ju NAMNSDAG idag!!! Grattis, grattis! Å, jag brukar aldrig missa sånt! *surar på mig*

Anonym sa...

Men duuuuu... Du har ju NAMNSDAG idag!!! Grattis, grattis! Å, jag brukar aldrig missa sånt! *surar på mig*

Anonym sa...

Ursäkta om jag är lite tjatig idag...

Gunilla sa...

Katten, äh... LIF hör hemma i finrummet :=)

Gunilla sa...

Tofflan, tack o tack, har fått en tulpanbukett av moder och vi har fikat..så firad på på en namnsdag har jag då aldrig blitt :) nice :)

Ylva sa...

Jag missade Solsidan men ska försöka se övriga program. Fantastiskt fint träd!

Gunilla sa...

Ylva, ja gör det !! härligt med riktig vinter... men snaart vill vi har våår !!

Wandus sa...

Jag skulle kunna tänka mig betala henne 1 000 kronor för varje gång hon klarar av att säga "ö" på rikssvenska i stället för att bräka på Kristinehamnsdialekt.

Gunilla sa...

Wandus, oj då blir hon rik o du fattig :)