onsdag 22 september 2010

Trött . . .

Senaste tiden har jag blivit jättetrött runt elvatiden, nästan så jag nickar till på stolen . . . riktigt jobbigt är det. Försöker göra nått ärende, röra på mig, dricka, men efter några minuter så börjar ögonlocken klippa igen . . .



bild från Google


När jag har käkat lunch brukar det bli bättre igen, det är just den timmen mellan 11 och 12 som är urjobbig emellanåt. I dag har jag tagit en micronap efter maten, det var behövligt, känner mig lite piggare nu igen.

Nu är det slut på lunchen, så det är dags att köra igång igen, med nya krafter !!

18 kommentarer:

Tofflan sa...

Hoppas The Return of the Princess piggar upp dig!!!

Gunilla sa...

Tofflan, jovisst. Fattar bara inte hur jag kunde vara så trött.. la mig en stund när jag kom hem ocks. Har väl drabbats av latmask :)

Tofflan sa...

Inte då! Du har ju rätt mycket omkring dig och nu på hösten när det mörknar vill kroppen gärna gå i ide! :D

Stattinskan sa...

Känner igen det där. Jag blir också så himla trött kring lunchtid :-/

Kattlådan sa...

Det sägs ju att det är så nyttigt med en liten powernap! Sov du.

Fenixmonas sa...

Känner igen det där, men mig drabbar det vid 14-tiden...då är goda råd dyra! Fruktansvärt om man råkar till att sitta i något möte just då...Kramiz

Gunilla sa...

Tofflan, jo det är väl som så att man inte är 100 än... men man får väl sparka sig själv därbak och komma igång med lite promenader och sånt, har liksom tacklat av med det, som jag egentligen tycker är så skönt, och får en piggare rent allmänt !

Gunilla sa...

Katten, jo det tror jag också, men så här trött som jag nu är har jag inte varit förrut, men, det tar sig nog :)

Gunilla sa...

Stattinskan, ja tur att jag inte är ensam, är nog inte så ovanligt kanske... men det är så jobbigt när man knappt kan hålla sig vaken ...

Gunilla sa...

Fenixmonas, du har så rätt, möten är en plåga om dom infaller då :)

Anonym sa...

Du kanske behöver lite vitaminer ? Eller så kanske du håller på att bli sjuk ?
Carola

Tofflan sa...

Jag ska också börja med promenader, idag, faktiskt. Anna är ledig och vi ska försöka komma ut. Jag äter ju järntabletter nu så jag ska bli pigg och nu börjar jag märka en förbättring! Kanske du ska testa ditt Hb (litet stick i fingret...)??

Gunilla sa...

Carola, ja man kanske skulle börja käka lite mer vitaminer, är dålig på det, lite mer frukt o grönsaker kanske, och nått extrapiller med alfabetet på :)

Gunilla sa...

Tofflan, ja motion ÄR viktigt för att man ska må bra, har blivit alldeles för lite av det, eller, nästan inget för att vara riktigt ärligt.
Brukar gå en promenad varje dag annars, men nu har det blivit en varannan vecka ..typ .. , så, det är bara jag som kan ändra på det..

Tofflan sa...

Ljus är också viktigt för att man ska bli pigg - och då snackar vi dagsljus. Det blev en lång promme för mig igår med Anna! :D

När ska du lägga ut bilden på din boksamling????????????

Kattlådan sa...

Kan det inte vara en släng av den gamla tröttheten? Att du har tagit på dig för mycket nu igen? Var försiktig.

Gunilla sa...

Tofflan, ja det har du rätt i, man behöver dagsljus, får kanske börja med turerna på lunchen igen :=)

Gunilla sa...

Katten. sant är inte helt hundra än, och då taggar man väl under snabbare gissar jag :)