torsdag 30 december 2010

Bra start på 2011

Roade mig att kolla in hur året startar på jobbfronten. Jag har tagit semester den 7 januari, och den 5 jobbar vi halvdag. Detta innebär att kommande 10 dagar innefattar 2,5 dagars jobb, DET känns skönt.


Ska försöka komma igång med regelbundna promenade, både för välmående och helst också vågen, jag satte i nytt batteri i den igår, och med ett fräscht batteri så blev det 2 kg till sen sist? Jag tror jag letar på ett gammalt batteri och sätter i igen, för det där visade nog fel ....

I dag tyckte jag nästan att det var lite ljusare på morron, men det kanske bara beror på att det var ganska klart ute, för solen tittade fram en stund sen, men nu får vi snart mer och mer dagsljus, det ska bli så skönt !

Hur ska ni fira in det nya året då ? Hos oss blir det nog ett relativt lugnt firande, nått gott att äta och bara ta det lugnt ! Döttrarna ska väl ut på galej, så man får väl vara a´jour som chaufför kanske, har inte hört deras slutgiltiga planer ännu.

Om jag inte bloggar nått i morgon, önskar jag Er
alla ett fint avslut på 2010 och ett
GOTT NYTT 2011 !!

14 kommentarer:

cathrin- sa...

hej Gunilla. Vi får tumma på att röra på oss mer och vågen ska ned! Det är stort nyårsfirande på Götaplatsen här i Gbg, men jag gillar inte raketer och smällare. Så jag får se hur det blir, vi har ju också en sjuk katt. Tack för sällskapet den gångna bloggtiden. GOTT NYTT 2011 på dig med!!

Gunilla sa...

Cathrin, tack själv. Ja stackars djur, men man kan kanske sätta på lite musik under pangeriet ?

GOTT NYTT!!

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna årets sista dag! Här blir inget större firande för jag har socialjouren fram till måndag morgon...så jag hoppas att alla firar lugnt! Gott slut på detta år! Kramiz

Stattinskan sa...

Det blir en lugn nyårsafton här :-)
Önskar dig och familjen ett trevligt avslut och en riktigt bra början på det nya :-)
Gottt Nytt År

Ylva sa...

GOTT NYTT ÅR! Visst är det skönt med långledigt. Är lite sur över att de pulat in en studiedag den 7 januari, men ska väl inte klaga efter nästan tre veckors jullov...

Anonym sa...

Gott nytt år Gunilla, och njut nu av din ledighet i hängmattan :)
Så snäll du är som ställer upp som chaufför för dina döttrar idag med.
Carola

Gunilla sa...

Fenixmonas, ja vissa stackare får jobba också, vi hoppas det går lugnt till så du får vara hemma!

Gunilla sa...

Stattinskan, samma här, lugnt och skönt. Lite god mat och slappa i soffhörnet !!

Gunilla sa...

Ylva, haha, ja du får nog klaga i tysthet då :)

Gunilla sa...

Carola, faktum är att jag kanske inte behöver vara chaufför, men, man får ju hålla sig nåbar liksom :)

Anonym sa...

Det blir lugna puckar här med en sjuk Anna och mamma. Jag ska laga lite god mat och hoppas att de åtminstone får i sig några bitar av det jag tillagar.

Ett gott nytt år önskar jag dig och alla dina tjejer!

Gunilla sa...

Tofflan, stackare, hoppas dom kryar på sig, nån gång ska det väl ge sig.

Hälsa dina också !

Annapanna sa...

Du får reklamera batteriet.... Vågen ställer vi in till Björnarna ;)

Gunilla sa...

Anna, så gör vi :)